kolmapäev, 29. juuni 2011

KJK-Delfi VIII kolmapäevaregatt, 29.06.2011

Tänane päikeseline kolmapäev ning õhtuks 7-8 m/s tugevuseni kerkinud NNE tuul tõid kõige suuremas võistlusklassis merele kuus jahti. Kohtunikud panid distantsiks 8-, 7-, 8-, 2-, 8- ja Fj, ehk sisuliselt poolteist ringi vastutuult asuva pöördetähise ja stardipoi vahel, siis Katariina kai idapoi võtmise, tagasituleku vastutuulemärgi juurde ning seejärel finišeerimise Pirita jõe suudmes. Kõik märgid tuli võtta vasaku poordiga, mis viimase märgi puhul oli kohtunike poolt kas siis tahtlikult või tahtmatult tehtud kõigile osalejatele päris suureks üllatuseks, kuna see tähendas vajadust teha ring ümber märgi, mis tihedamas konkurentsis ei pruugi just kõige ohutum olla.



Start õnnestus kõigil pealtnäha suuremate vahejuhtumiteta ning üpris tihedas konkurentsis asuti teele esimese märgi poole. Peatselt pautisid konkurendid kaldale lähemale ja Forte jäi üksi kõige merepoolsemaks, kus hea käik ja ilmselt pisut paremad tuuleolud võimaldasid liidrina esimesse märki jõuda.




Järgnenud ring stardipoini ja tagasi võimaldas meil tasahilju edumaad niipalju suurendada, et Katariina kai suunas saime purjetada juba enam-vähem kontrollival positsioonil, ehkki selle teise allatuuleotsa lõpuks olid konkurendid meile justkui mõnevõrra lähemale jõudnud. Lähematest konkurentidest pautis nüüd Premium uljalt mere poole ja Olympic liikus kalda alla, samal ajal kui Fortega eelistasime konservatiivsemalt keskele hoida.



Valitud taktika osutus õigeks, sest Premium tegi merele minnes paraku päris kõva ülekrüssu ja langes seetõttu esikohakonkurentsist välja, Olympicu ees olime vahet vast kah vast mõne paadipikkuse jagu suuremaks venitanud. Küll aga oli see vahe just parasjagu selline, et viimases märgis tekkiski üpris terav olukord kui pärast märgivõttu ja kiireid manöövreid nende eest paremal halsil läbi lipsasime.



Kokkuvõttes niisiis tulemuseks etapivõit, mis võimaldas Fortel nüüd ka seeriavõistluse üldarvestuses liidriks tõusta. Teine oli täna Olympic ja kolmas Merion.

neljapäev, 16. juuni 2011

KJK-Delfi VII kolmapäevaregatt

Seekord pakkus tuulteroos Tallinna lahele stardihetkeks välja ca 7 m/s puhuva värske loodetuule. Suuremate jahtide distantsiks sai seetõttu -4 ja Fj, mis tähendas Paljassaare poi vasakusse poordi jätmist ja finišit jõesuus. Stardiliin oli pikk nagu Vabaduse puiestee ja kergelt vasaku poole eelisega, mistõttu kõik otsisid võimalust rajale purjetada just liini vasakpoolsest otsast. Kohtunikest jäi see liini ots aga sedavõrd kaugele, et neil oli ilmselgelt raske hinnata valelähte noolijaid. Forte võttis praktiliselt 0-stardi liinitähise kõrvalt ja Forte pardalt vaadates jäi seekord küll mulje, et tubli konkurent Premium, kes oli meie traaversis ja pealttuule, kiirustas üle liini enne stardipauku. Meie vöörimehe Marko silm kohtunikelaeva igatahes ei seletanud, sest selle katsid Premiumi purjed. Kuivõrd aga tagasikutset ei järgnenud, tuli olukorraga leppida ja anda oma parim. Ülejäänud konkurentidest tegid suht-koht viisaka lähte Charisma ja Merion, Sylvia hoidis end kõige enam kohtunikelaeva poole. Sylvial oli täna tegelikult paha päev, millega ju iga kaunitar aeg-ajalt leppima peab, sest üsna peale stardist väljumist juhtus tal midagi tõsist groodiga ja enne kui suurpuri uuesti üles saadi, olid konkurendid juba kaugele Tallinna alla libisenud.



Läänekaarte tuul eeldabki enamasti hoidmist Tallinna sadama alla - seal on vesi siledam, sest ei sega Paljassaare poolsaare nurga tagant tulev lainetus ning toimib omalaadne üleslükke efekt, mis tähendab seda, et jaht, mis on kõige sadamapoolsem, kipub võitma teiste suhtes ka kõige enam kõrgust. Paraku on kogu selle lihtsa loogika juures üks konks, nimelt tuleb pautida täpselt märgile või siis teha seda nii, et jääks juuksekarva jagu varu. Üsna sagedased on juhtumid, kus generaalkurssi arvestades ollakse küll konkurentidest ees, aga märki tuleb purjetada lohistades liiga vabal kursil ja võidetud kõrgust kaotades.



Tänases sõidu juhtohjad jäidki Premiumi kätte. Maailmameister Mati Sepp näitas roolimise meistriklassi ja suutis iga minutiga vahemaad järgnevatega suurendada. Kusjuures nentima peab tõika, vastikut ja võika, et Fortet võitis Premium täna eeskätt parema kõrgusega. Muidugi võib rääkida sellest, et Forte seilas vanade North´idega ja Premium tutikate Neil Pryde´idega, aga fakt jääb faktiks. Forte jäi täna avaloovimisel alla ka Merionile ja Charismale.



Paljassaare poilt Pirita poole purjetades õnnestus meil tasapisi vaikivas tuules siiski mööduda Merionist ja kangutada koos Charismaga praktiliselt jõesuudmeni laine-laines üheskoos. Finisis hävisime Premiumile 1 minuti ja 37 sekundiga, Charismale 24 sekundiga, Merionit edestasime 56 sekundiga ja Sylviat 4 minuti 29 sekundiga. Pärast võistlusväärtusest tulenevat ümberarvestust jäi ette Premium, teiseks tõusis Merion, kaotade võitjale 1 minuti ja 1 sekundiga, Forte saagiks jäi 3. koht, kaotust võitjale kogunes 2 minutit ja 19 sekundit. Charisma jäi Fortest 1 minuti 29 sekundi kaugusele, aga võitis see-eest 5 sekundiga Sylviat, kellest pea 5 minuti kaugusele jäi Tormilind.



Seitsme sõidu kokkuvõttes juhivad nüüd seeriavõistluse üldarvestuses suuremate jahtide grupis 21 punktiga Forte ja Sylvia. Kolmas on 12 punktiga Premium. Kuivõrd järgmine kolmapäev on Jaanieelne, seilatakse seeriavõistluste arvestuses taas võidu 29. juunil.

neljapäev, 9. juuni 2011

KJK-Delfi VI kolmapäevaregatt 08.06.2011

Eelmisel kolmapäeval toimuma pidanud V kolmapäevaregatt jäi tuulevaikuse tõttu paraku pidamata. Seekordse mõnusa kolmapäevaregati stardis tabas meid seevastu meeldiv üllatus – võistluste kohtunikekogu oli otsustanud oma tööd tõsisemalt võtta kui seni ja pani välja korraliku võistlusraja märkide vahele. Tõsi küll, juba avaloovimisega sai selgeks, et rada oli siiski paremat halssi eelistav, ehk siis korrektse mõlemat halssi võrdselt pakkuva raja asemel oli vastutuule tähiseni jõudmiseks enamus ajast vaja seilata paremaga. Distantsi tähistas suuremate jahtide grupis skeem -8, -7, -8, -7, -8 ja Fm, mis lahtiseletatult tähendas kolme vastutuule ja kolme pärituule kurssi kõikide pöördetähiste jätmisega vasakusse poordi ning finišit merel.
Tuult puhus stardi hetkel ENE suunast 7-8 m/s, korraks viskas pagiga tuulenäidikule aga koguni 13 m/s. Kuivõrd tegu oli maatuulega, lainet praktiliselt polnud ja sõit sai kiire - Fortel kulus raja läbimiseks 1 tund 3 minutit ja 42 sekundit.
Suuremate jahtide grupis oli esmakordselt stardis 6 alust: Sylvia, Premium, Olympic, Merion, Tormilind ja Forte. Kuivõrd eelistatum oli kaldale lähemal asuv kaatri poole jääv stardiliini ots, valisime oma stardipositsiooni sinna. Jäime vahest pool paadipikkust siiski stardi hetkeks allapoole liini, aga saime see-eest vabas tuules ja segamatult rajale. Meie tuulepealsel küljel alustasid võistlust Sylvia ja Merion, allatuult aga Premium, Olympic ja Tormilind.
Esialgne plaan oli hoida Pirita ranna alla, sest idatuulega tõstab tavaliselt just ranna poolt tulijaid, aga kuivõrd Sylvia istus meil ebamugavalt pealtuule, laskmata pauti minna, olime sunnitud pressima kõrgust, et kattest vabaneda.
Samas tundus, et kalda alla pautinud Merion, vajub pärast paremale halsile tagasi pautimist tasapisi allapoole.
Märgile pautisime piisava varuga ja saime rahulikult spinnakerpoomi üles ja kohe märgis alla vallates ka spinni kenasti vedama. Meie ahtris oli kogu ülejäänud eskaader aga olime suutnud juba end mõne paadipikkusega ette rebida.
Halss spinniga sujus tõrgeteta ja allatuulemärki jõudes olime vahet konkurentidega tublisti kasvatanud.
Edasi oli suhteliselt lihtne kontrollida kogu laevastikku. Hoidsime end kenasti neist pealtuule, pautisime siis kui tuul vastu lentsis ja purjetasime oma sõitu, ainsaks segavaks asjaoluks väiksemate gruppide jahid, kelle tulekuid paremal halsil tuli ette arvestada.
Märk-märgilt kasvatasime oma edumaad ja tasapisi tekkis lootus, et suudame seekord kaks nädalat tagasi Sylvialt pisut tugevamas tuules saadud kaotuse revanšeerida. Õnneks nii läkski. Füüsiline paremusjärjestus oli täna Forte, teisena 1 min 48 sek hiljem Premium, kolmandana 2 min ja 19 sek hiljem Olympic, neljandana 2 min ja 39 sek hiljem Merion ja viiendana 2 min ja 50 sek hiljem Sylvia. Võistlusväärtust arvestava ümberhindamise järel edestas Forte sõiduvõitjana Sylviat kõigest 19 sekundiga ja kolmandaks jäänud Merioni 39 sekundiga.
Viie võistlussõidu kokkuvõttes kahanes liidriks oleva Sylvia edu Forte ees nüüd kahele punktile: punkte vastavalt 19 ja 17.
Kokkuvõtteks tuleb nentida, et parim ravim kaldal kimbutava 30-kraadise leitsaku vastu on värske purjetuul, mis lubas täna taas selga panna lühikese võistlusdressi. Elagu soe suvi ja põnevust pakkuv rajasõit!