Esmaspäev, 25. august 2014

BALTIC OFFSHORE WEEK 2014 07.-09. august

Pärast MM-regati võitu ja jahi tagasitoimetamist Kielist oli väsimus sedavõrd suur, et oma klubi korraldatud kodune Baltic Offshore Week jõudis kätte kuidagi liiga kiiresti ja kohe, ilma ei oleks andnud meeskonnale vajalikku hingetõmbeaega puhkamiseks ja motivatsiooni kogumiseks.

Pärast omavahelist arutelu otsustasime siiski saapad jalga tõmmata ja merele minna, sest maailmameistrile ei oleks sobilik eirata Eesti meistrivõistlusi, mis olid ühtlasi ka Soome avameremeistrivõistlusteks. Loomulikult oli ette näha, et kõik kodused konkurendid - Olympic, Technonicol, Spirit, Reval Cafe, Sugar2 ja Merion-X ihaldavad värskete maailmameistrite skalpi, lisaks veel ülelahe kõvad tegijad eesotsas kahekordse X-41 klassi maailmameistri Normeti, Xini-Freedomi ja Audi Quattroga. Kokku asus ORC I grupis starti 17 jahti.
Avapäepäev ca 50 miiline avamerevõistlus, mis viis jahid Suurupi poini ja tõi nad siis ümber Naissaare tagasi Tallinna lahele, kujunes ütlemata tuuliseks ja põnevaks. Keskmiseks tuulekiiruseks mõõdeti kogu selle täis tööpäeva väldanud kihutamise ajal 17 m/s, mis on sageli olnud piisav tuule tugevus, millega KJK kolmapäevakute korraldajad võistluse on ära jätnud. Kuivõrd aga seekord oli tegu AVAMEREPURJETAMISE tiitlivõistlusega, siis kehtis reegel – pole olemas liiga tugevat tuult, on vaja üksnes valida õiged purjed.

Forte alustas võistlust hästi ja Suurupi poi võtsime me kenasti liidrite hulgas. Meie veelgi paremat algust segas suuresti Eckeröline´i reisilaev, millega kokkupõrke vältimiseks pidime vahepeal mitu pauti tegema ja kõvasti kurssi muutma. 
Allatuule spinniots oli adrenaliinirohke ja põnev. Ühel ilusal hetkel  surfasime lainest alla kiirusega 16,4 sõlme, enamus ajast püsis kiirus 14 sõlme kandis. Äkki käis aga hele laks ja spinn rebenes topinurgast ja langes sügisese lehena tormituules vee poole. Õnneks saime purjejäänused kätte ja meelitasime liikipidi ka spinnifalli jahitekile. Tõmbasime üles uue spinni ja tuiskasime edasi olles vahepeal hävinud üsna mitmeid paadipikkusi  Merion-Xile, Spiritile, Olympicule ja Normetile, kes meist nüüd kõik eespool oma rodeod jätkasid. Meie selja taga tegi üsna hirmsa hiinaka Technonicol, kes samuti oma spinni tuuletaadi ahnusele andis. Erinevalt meist jäi Technonicolil aga purje topinurk koos falliga masti lehvima ja nii nad kogu ülejäänud sõidu rahulippu lehvitades seilasidki. Ei pääsenud spinnikäristamisest ka Olympic ja Reval Cafe. Sootuks hullemini läks aga Katariina II ja Merion-Xil. Mõlemad jäid ilma mastist. Merion-X oli just alustanud Aegna poi juures vallamist, et võtta kurss Pirita jõesuudme läheduses olevale finišile, kui mast pooleks raksatas ja jaht lastud varesena triivima jäi. Kuivõrd Merion-Xi meeskond ei märganud vees olevaid falle ja soote, siis mootori käivitudes kerisid need otsad ennast kenasti ümber vindi ja tegid jahi liikumise soovitud suunas võimatuks. Õnneks triivis jaht Muuga sadama suunas ja Merepääste ulatas ka oma abikäe. Oleks mast purunenud kasvõi minutikese hiljem,  võinuks Merion-Xile osaks saada Blue Siriuse saatus Aegna saare kivisel kaldal.
Fortele lõppes pikk avameresõit igati tubli 3. kohaga, meist eespool lõpetas 1. Normet, kellele vaid 6 sekundiga jäi alla Olympic.
Teise võistluspäeva rajasõitudeks sättisin mina ennast võistluste korraldajate palvel  regatti kommenteerima pealtvaatajatelaevale Monica, mis jõudis merele siis kui päeva esimene rajasõit oli juba peetud. Selles sõidus hävis Forte finišis üsna mitu kohta tänu sellele, et eksikombel seilati finiśis vale märgi poole. Protokolli läks kirja 8. koht.
Ülejäänud kahes rajasõidus lõpetas Forte 5. ja 3. kohaga.  Laevatekilt vaadates oli selgesti näha, kuidas tehti taktikaliselt mitte kõige õigemaid otsuseid ja lühirajasõitudes, kus maksab iga sekund ja paadipikkus, sellest piisab, et konkurendid ette saaksid. Päeva absoluutne domineerija oli Technonicol, kes korjas pika avameresõidu 8. koha kõrvale kolm sõiduvõitu.
 Viimase võistluspäeva kahest lühirajasõidust esimeses pigistas Forte pärast ebaõnnestunud starti välja 3. koha kaotades üksnes 3 sekundiga Olympicule ja võites omakorda vaid 4 sekundiga Normetit. Viimases 5. rajasõidus sujus kõik lõpuks ometi kenasti ja Forte noppis sõiduvõidu Soome jahi Xini Freedomi ja Olympicu ees.
BOW viimaseks võistlussõiduks, milleks oli nö rannikurada (coastal race), mis praktiliselt meenutas meie tavapäraseid klubi kolmapäevaregatti, oli kujunenud vägagi intrigeeriv tabeliseis: Technonicolil 15,2, Olympicul 15,8 ja Fortel 16,2 punkti. Kes ees, see ka võitja!
Paremat algust kui selles sõidus, on raske soovida – Forte libises kenasti esimesse vastutuulemärki liidrina ja suutis Katariina kaini jõudes teraval spinniotsal oma edu kasvatada. Raja järgmisel etapil Kuuli muna toodrini õnnestus liidrikohta hoida ja märgist heisatud teravama tuule spinniga seilasime jahtiderivi eesotsas Paljassaare poi suunas. Siis aga otsustas Vana kaardid ümber jagada – tuul keeras vastu. Olime küll kenasti purjetamise kuldreegli järgi konkurentide ja märgi vahel, aga kui Vana otsustas äkki taganttulijaid briisiga toetama asuda, oli Fortel tuulega peenike pihus või muusikakeeli piano platsis ning Olympicul ja Technonicolil crescendo purje paisutamas. Paljassaare poist Pirita poole allatuult seilates valisime küll eesolijatest erinevalt linnapoolse rajapoole ja andsime oma parima, suutes Technonicoli kenasti kinni püüda ja Olympicule läheneda, aga regati lotovõit läks jackpot´ina Olympicule. Fortele kuulus rannikusõidu 3. koht, 2. lõpetas ümberarvestatud ajas Reval Cafe.
Kokkuvõttes igati teenitud Eesti ja Soome meistrikullad Tiit Vihuli roolitud Olympicu meeskonnale, Forte mehed said kaela hõbemedalid ja Technonicoli osaks jäid pronksised autasud. 4. oli Sugar 2, mida seekord roolis Aare Kööp, põhjanaabrite parimatena järgnesid Normet ja Xini Freedom, 7. oli Reval Cafe ja 8. Spirit.
Palju õnne ka ülejäänud gruppide võitjatele: My Car, Elisa Passione ja Kadri!
Kokkuvõttes võib rõõmuga tõdeda, et  Eesti avamerepurjetamise tase on ülikõva ja ükskõik millise tasemega regatil võistlevad meie meeskonnad pukikohtade ja medalite peale. 
Suured tänud ka võistluste korraldajatele üsnagi keerulistes oludes hästi läbiviidud regati eest!
 Kalev Vapper


Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar