Neljapäev, 4. oktoober 2012

KJK-Garmin XXII kolmapäevaregatt, 03.10.2012

Justkui kompensatsiooniks möödunud pühapäevase möllu eest sättis Ilmataat seekord merele vägagi mõnusa purjetamisilma - puhus lõunakaaretuul kiirusega 4-6 m/s ning ka päike piilus aeg-ajalt pilve tagant välja. Olude suhtes ilmselgelt optimistlikud kohtunikud olid seetõttu välja pannud päris pika raja 1+6+1+6+Fo, ehk siis kaks ringi Russalka toodri ja Miiduranna toodri vahel koos järgneva finišiga Pirita jõel, mis aga juba enne starti olusid hinnates tähendas finišit pimeduses.

Start läks meil suhteliselt korralikult ja ehkki me Russalka toodrit esimesena ei võtnud, õnnestus meil esimene allatuuleots ometi nii hästi, et järgnenud "Kuuli muna" märki suutsime Amserviga koos, aga sisemisena võtta. Edasine krüss oli ainult positiivne, sest käik ja kõrgus olid konkurentidega võrreldes üpris ok. Teistest enam kerkis järele ainult Albatross, mille roolis seekord Peter Šaraškin "gastrolli" tegi.


Teine allatuuleots oli aga paras vaev, sest kokkuvõtlikus arvestuses tegelikult mitte millegi nimel võistlev Albatross tuli meile oma suure koguga peale, segas tuult ning altpoolt jõudis Amserv seetõttu aina lähemale. Mitte kusagile minna või midagi muud ette võtta polnud samuti võimalik. Niisiis olime sunnitud enne teistkordset alltuulemärki tegema suhteliselt äkilisi manöövreid, et Albatrossi varjust väljuda ja sellega kaotasime lõpuks Amservile päris korralikult.
 
Viimasel krüssuotsal finiši poole meil enam Amservi vastu käiku ei jagunud - proovisime küll äkiliste pautidega nende alt vabaks saada, aga konkurendid olid valvel ja kordasid meie manöövreid lugupidamist vääriva järjekindlusega. Nii kaotasimegi neile finišis 26 sekundit, millest ümberarvutuse tulemusel jäi järele 16.

Ei saa jätta ütlemata, et viimasel otsal finiši poole purjetades märkasime mingil hetkel, kuidas Premium mere peal lihtsalt seisab - ilmselgelt olid nad seilanud võrkudesse ja seda oli väga valus vaadata. Kusjuures mõne hetke pärast olime ka ise peaaegu samas situatsioonis - olime nimelt sisse sõitunud võrkudest pandud "aeda" ja ainult kiire reageerimine ning pisut õnne aitasid meid teiselt poolt jälle välja saada ... Ei ole hea see kaldalähedane pimedas purjetamine ...

Tänase etapi lõpuks siis teine koht Amservi järel ja Olympicu, Albatrossi, Merioni ning Premiumi ees. Üldkokkuvõttes on Amserv juba võitnud ja neljandat kohta hoidev Merion kah juba pisut kaugemale jäänud, kuid Olympicuga teise ja kolmanda koha peale konkureerimine on endiselt vägagi tihe ...

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar