Kuivõrd tänavune talv oli pehme, saadi pea kõik jahid Pirital hooaja alguseks vette, 1. mail heisati pidulikult klubi lipp ning peeti esimene võidusõit.
Hooaja avavõistlustel läks Fortel suht-koht kenasti, pärast kolmandalt positsioonilt esimeseks pusimist ning viimasel lõigul spinniga kangutamist edestasime finišis oma vanu tublisid konkurente Olympicut 19 sekundiga ning Premiumi minuti ja ühe sekundiga, aga täiesti ootamatult ei andnud see meile kohta isegi mitte esikolmikus. Nimelt on selleks hooajaks otsustatud konkurentsi I võistlusgrupis tihendada eelmisel aastal ORC II grupis seilanud jahtidega ja nii jäime me ümberarvestatud ajas 4. kohale. Reaalajas võitsime esikoha saanud My Car'i 4 minutiga, pärast ümberarvutusi hävisime ca minuti. Meist ettepoole jäid ka Sugar 2 ja Silva. Hoiatus selle aasta kolmapäevakuteks oli kohale jõudnud. Peaksime väiksematest jahtidest olema iga võisteldud tunni kohta umbes 5 minutit kiiremad, aga vähemalt siin Tallinna lahel on see suhteliselt ebareaalne.
8. mail seilatigi selle hooaja KJK - USS Security I kolmapäevaregatt. X-ide konkurentsis suutis Mati Sepp seekord Premiumi kindlalt ette roolida ja edestas finišis Fortet täpselt kahe minutiga, millest pärast ümberarvutust jäi järele minut. Sellel aastal uues kleidis eputav Olympic seekord veel konkurentsi sekkuda ei suutnud, aga väga kaugele maha ka ei jäänud, finišis jäi vahe Fortega veidi alla poole minuti. Fortest 3 minutit tagapool lõpetanud Sugar 2 võttis aga seekord kindla võidu, edestades pärast ümberarvutusi Premiumit minuti ja 36 sekundiga.
KJK – USS Security II kolmapäevaregatt purjetati 6-7 m/s puhuvas läänetuules. Pea 10 miilisel distantsil tuli teha 4 ringi ja X-41d hoidsid kõvasti kokku, püsides pidevalt mõne paadipikkuse sees. Olympic oli seekord vist oma uue kleidikesega juba harjuma hakanud ja suutis algul juhtima minna, ehkki Forte ja Premium hingasid kohe kuklasse ja sundisid Vihulit koos oma kasiinopoistega pingutama. Vaatamata puudu olnud kahele kätepaarile ja vahepeal sõlme kiskunud spinnile suutsime Forte viimaseks allatuuleotsaks ilusti etteotsa sättida, aga just siis, kui olime allatuules korralikult hoo sisse saanud, käis äkki plaks ja spinnifalli karabiiner otsustas tööpäeva lõpetada, lastes meie valge spinni kenasti mere kohale lehvima. Seniks, kui me ta uuesti tekile rebisime ja varufalliga üles saime, olid konkurendid meil juba poordis. Nii me siis kolmekesi finišisse seilasime, lõpetades kenasti kõrvuti nagu õhtusel riviloendusel. Olympicu ja Forte vahet oli 2 sekundit, aga meie kahe vahele mahtus veel ära ka Premium. Ümberarvestus jättis Olympicu suisa sekundiga Fortest ette. Esikolmikusse X41d aga seekord ei mahtunudki. Värske Euroopa meister amatööride arvestuses Melges24 klassis Tõnu Tõniste roolis taas võitjaks Sugar 2 nime kandva aluse, mis lõpetas meist küll üle 2 minuti hiljem, edestas aga pärast kohtunike arvutusi meid ca 2,5 minutiga. Katariina II, My Car ja Silva sebisid ennast lõpuprotokollis ka X-idest ettepoole.
Tundub tõesti, et ORC pliiatsikarbis pole X41-d just kõige teravamad krihvlid. Vähemalt omavaheline mõnus konkurents aga pakub pinget ja toob sportlikke elamusi, mida ju ühelt nädalat poolitavalt õhtult ootadki. Ülejäänud grupiga käib loodetud tihe konkurents vähemalt esialgu küll ainult paberil. Samas pidavat vaiksemates tuultes X-idel justkui eelised olema - eks saame näha. Kuidas iganes aga ka ei puhuks tuuled, sportlikus mõttes oleks igal juhul huvitavam, kui paremusjärjestus saaks paika külg külje kõrval merel võisteldes, mitte kaldal kalendrit või tuulemõõtjat vaadates.
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar