Pühapäev, 1. juuni 2014

E4 karikas ja KJK IV kolmapäevaregatt

Laupäeval, 24. mail, peeti maha järjekordne E4 karikavõistlus. Seekord ühepäevase regatina, kus plaanis neli võistlussõitu lühirajal koos halvima sõidu mahaviskamisega. Ootamatult Eestimaa kohale saabunud vahemereline ilm lubas purjetajatel merele minna lühikeses vormis, mis kalendrisse vaadates on siinkandis ikka väga haruldane.

ORC I võistlusgrupis oli stardijoonele kogunenud kuus jahti, kuid kõige suurematest ainsana Forte. Nii kujuneski 5-7 m/s puhunud lõunakaaretuultes meie peamiseks ülesandeks võidusõit kellaga, sest kui üks erand välja arvata, olime juba mõne esimese paudi järel ülejäänud fliidist ees ning seejärel püüdsime anda endast parima, et järgnevate jahtidega vahet suurendada. Tuleb öelda, et see meil vähemalt antud oludes ka üldiselt õnnestus, nii et neljast võistlussõidust võitsime kolm ja korra olime teised, edestades kokkuvõttes poodiumil jahte Katariina II ja My Car. Olgem ausad, vaadates seda, kuidas on lõpptulemused kujunenud senistel kolmapäevakutel, olime sellise tulemuse üle siiralt üllatunud.



KJK –USS Security IV kolmapäevaregatt

11-12 m/s puhuv põhjatuul ja 5-6 soojakraadi lõid üsnagi karmi kontrasti nädalavahetuse vahemere ilmaga. Tundus, nagu oleks hooaeg lõppemas ja sügisene „läki-läki peas, suusakindad käes“ regatt. Kohtunikud kaalusid hetkeks isegi võimalust, et võistlus ära jätta, aga osalejad leidsid, et miks mitte parajas priskes purjetuules hambaid teritada, pealegi kui meie tublid noorpurjetajad ilma vähimagi kõhkluseta merel trenni tegid. Distantsiks oli suuremas grupis -6,-7,-6,-7,-6 ja Fo, mis tähendas kolme rongi stardiliini otsamärgi ja Kuuli muna toodri vahel nii, et kõik märgid jäetakse vasakule, sellele järgneva finišiga Pirita jõel.

Stardiliini vasak ots oli eelistatud ja Forte start sellest liini otsast läks igati vinks-vonks, üksnes Red Hot jäi kursile ja sundis meid varsti Merivälja poole pautima. Premium suutis aga Merivälja poolt tänu väikesele tuulepööramisele ennast krüssu keskel Fortest paar paadipikkust ette pressida. Allatuules vähendasime vahet Premiumiga ja vahetasime ka tugeva tuule genu meediumi vastu. Otsus oli õige, sest teisel krüssul seilasid mõlemad X-id paarisrakendina koos. Allatuules suutsime Forte kohati laine peal kenasti glisseerima saada, nii et kiirus kasvas enam kui 12 sõlmeni.

Indrek ütles justkui midagi aimates ca neli korda Jaagule, kes oma „vana semu“ Mati Sepa roolitud Premiumi ahtrit noolis: „Peaasi, et te mingit jama ei korralda, seda ei ole meil kohe kindlasti vaja“. Küllap sõnaski ta asja ära, sest hakkasime juba allatuule märgile liginema, kui Matil äkki kontroll jahi üle ära kadus ja ta esmalt Premiumi vasakule külili keeras ning püüdes siis jahti kursile tagasi saada, käänas selle paremale külili nii, et Premiumiga seotust omav Forte pidi kiirelt ja ohtlikult kurssi muutma ja vallama ning oli oht, et ootamatu halss käänab ka Forte n.ö. „hiinakasse“, misjärel oleks kahe jahi taglased paraja sasipuntra moodustanud. Ühel hetkel tundus reaalsena ka võimalus, et Forte rammib Premiumi poordi paraja augu, kuid viimasel hetkel suutsid mõlemad roolimehed jahid siiski eri suundadesse keerata. Mati järsk roolikeeramine aga käänas Premiumi parempoolse ahtrinurga siiski raksatades Forte poordi, tekitades sellega meie iludusele vantidest veidi eespool rusikasuuruse augu. Mis veel hullem, sellises rähklemises sai kannatada ka meie suur spinn, mis uuesti tuult võttes rebenes üsna ülaosast põiki pooleks ja seejärel lahkus ka talle ettenähtud raamidest. Korjasime spinnräbalad alla ja kuivõrd märk polnud enam kaugel, keskendusime viimasele loovimisele.

Viimasel loovimisel püüdsime meist pärast spinni kaotust ette rebinud Premiumi taas kenasti kinni ja Kuuli muna toodri juurest Pirita poole purjetamist alustasime praktiliselt koos. Heiskasime oma väikese spinni ja olime valmis lahingut andma. Otsustada tuli, kas mööduda Kuuli muna betoonmonstrumist paremalt või vasakult. Otsustasime algul Premiumi kannul vasakult möödumise kasuks, siis aga läks jaht käest ja tundus, et kohe läheb munakoksimiseks, sest Forte vöör sihtis betoonmüraka keskkohta. Korraks tundus, et mõistlik oleks vallata ja Muna vasakule jätta, aga just siis hakkas jaht luhvama ja kuivõrd Munani jäänud meetrite arv vähenes sekunditega, tundus, et füüsikaseadused põrkuvatest jõududest ja erinevatest materjalidest pannakse kohe-kohe praktilisse kontrolli. Õnneks saime jahi viimasel hetkel kontrolli alla ja Kuuli Muna libises meetri-paari kauguselt Forte paremast poordist kenasti mööda. Kogu selle vabakava tulemusena oli aga Premium meist ca minuti jagu eest ära libisenud ja nii see vahe ka finišini Pirita jõel püsima jäi, olles lõpuks 1 minut ja 5 sekundit, millest aga ümberarvestuse järgi sai 1-sekundiline võit Premiumi ees, mis päeva lõpuks andis Fortele 2. koha meist pea 8 minutit hiljem lõpetanud, aga võistlusväärtuse järgi sõiduvõidu vormistanud Katariina II järel, kellele päras arvutusi kaotasime 54 sekundit.

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar