Teisipäev, 9. august 2011

Baltic Offshore Week, 5.-7.08.2011

Möödunud nädala lõpus toimunud Baltic Offshore Week regatt oli võidusõitude poolest jagatud traditsiooniliselt kolmele päevale: reedel purjetati pikk avameredistants, laupäeval kaks rajavõistlust ja rannikusõit ning pühapäeval taas kolm rajasõitu. Meie grupis oli osalemas 10 jahti - viis Eestist, neli Soomest ja üks Lätist. Ühtlasi oli kolmes suuremas võistlusklassis tegemist ka Soome lahtiste meistrivõistlustega avamerepurjetamises.

Reedesed tuuleolud polnud just kiita, nii et korraldajad panid prognoosi arvestades ORC1 ja ORC2 gruppidele distantsiks 57 meremiili maksimaalse 150 miili asemel. Rada läks Tallinna 2. teljepoi kaudu Suurupi 1. teljepoini, kust keerati tagasi ja purjetati Naissaare tagant üle Uusmadala põhjapoi Keri saare poole Kuradimuna läänepoini, et sealt siis pärast Tallinna 1. teljepoi võtmist Pirita muulide lähedal olevasse finišisse seilata. Võistlus algas suure ootamisega, sest esialgu kella üheksaks ettenähtud stardi ajal polnud tuult mitte kusagilt võtta ning sestap tuli passida lausa kolm tundi, enne kui lõpuks 2-3 m/s tugevuseni kerkinud tuules õnnestus kohtunikel start anda.




Stardis valmistasime konkurentidele ilmselt mõningase üllatuse, kuna mingil kummalisel kombel ajasime sassi stardikella arvestuse ning seetõttu olime stardisignaali kõlades küll enam-vähem stardiliinil, kuid vööriga ülejäänud jahtidele hoopis vastassuunas, valmistudes alles minuti pärast starti võtma. Õnneks saime suhteliselt ruttu siiski nina õigele poole, olles mõningase edumaa ülejäänud laevastikule siiski andnud. Kõige paremini edenes Lady Bird, ka Premium ja Amserv ei jäänud temast esialgu kuigi palju maha.




Naissaare alla jõudes olime saanud Premiumi ja Amservi kõrvale, Lady Bird jätkas endiselt kindlal liidrikohal.




Suurupi esimese teljepoini jäänud distantsi jooksul õnnestus nii meil kui Lady Birdil tuult ja selle muutusi päris hästi ära kasutada, samas kui Amservil ja Premiumil seekord nii hästi ei läinud. Oluliselt lähemale me Lady Birdile sestap ei saanud, aga ülejäänud konkurentidega suurenes vahe lausa silmnähtavalt.

Edasisel spinniotsal Uusmadala N poi juurde püsis vahe Lady Birdiga suhteliselt muutumatuna, Premium tundus aga mõnevõrra lähemale jõudma. Uusmadalast Kuradimuna läänepoini jätkati samuti spinnidega ning nüüd õnnestus meil hakata liidriga vahet vähendama. Seda nii edukalt, et pärast Kuradimuna märki jõudsime Lady Birdile kõrvale ja vahepeal isegi natuke mööda, sedasi jätkasimegi koos Tallinna 1. teljepoi suunas.



Tuul aga asus jälle vaibuma ning mõnevõrra suunda kõigutama. Lady Bird suutis selle meist paremini ära kasutada, nii et märki võttes olime neist taas paari paadipikkuse võrra tagapool. Edasi jätkati teraval spinniotsal Pirita poole. Üsna pea pärast märgivõttu õnnestus meil Lady Birdist uuesti mööda ujuda ning seekord lõpuks ka ette jääda.



Järgnevalt saime kätte hea tuulesoone, mis võimaldas neljasõlmese kiirusega finiši poole liikuda ning edumaad Lady Birdi ees pikemaks venitada. Oli teada, et vaja oleks enam-vähem neljaminutilist vahet selleks, et pärast ümberarvutust neist ka ettepoole jääda.



Siis aga plekkis tuul täielikult ära, meie püüdsime Miiduranna poolt mingisugustki briisi leida, samas kui Lady Bird suhteliselt otse finiši poole tiksus, tehes seda paraku päris edukalt. Nii olimegi lõpujoonel kõigest 18 sekundit enne Lady Birdi, millest piisas teiseks kohaks.



Laupäevased kaks rajasõitu õnnestus meil lõpetada võidukalt. Teise sõidu start läks pisut nii taktika kui peamiselt ka meie ees stardiliini peal koperdanud teise grupi Fanaticu tõttu küll täiesti vett vedama ja ülemises märgis oli mõlemal korral natuke probleeme spinni korraliku üles- ja vedamasaamisega, kuid õnneks mitte niipalju, et selle tõttu esikoht kaotada. Tuult oli eelmise päevaga võrreldes juba igati sobilikult, umbes 5-7 m/s.


Kalevi Jahtklubi foto




Rannikusõidu pikkuseks oli 17 miili ning see kulges Tallinna lahel olevate "kolmapäevamärkide" vahel - distants oli 8-6-1+5-1-6+F, ehk vastutuulemärk vasaku poordiga, Miiduranna keratooder vasakuga, Russalka tooder paremaga, Tallinna 2. teljepoi vasakuga, Russalka tooder vasakuga, Miiduranna tooder paremaga ning siis finiš jõesuudme lähedal merel. Tuule tugevus kulges kerges tõusujoones. Start meie parimate hulka paraku jälle ei kuulunud, kuid suutsime tuulepöördeid ära kasutades ennast kolmandasse märki jõudes väga hea stardi teinud Premiumi järele teiseks purjetada, et sealt päris teraval spinnikursil edasi 2. tsentripoi poole seilata. Ülejäänud laevastikul poolevalik paraku ei õnnestunud, nii et kaks X-41 jahti olid poolel võistlusmaal teiste eest juba pikalt ära.




Tuule mõningast kõikumist ja meile vastu liikunud väiksema võistlusklassi laevastikust tingitud kerget segadust ära kasutades õnnestus meil Premiumist mööda pressida ning hakata seejärel tasapisi vahet suurendama. Finišiks oli seda juba igati piisavalt, et järjekordne sõiduvõit kirja panna.

Pühapäevane esimene start oli enam-vähem korralik ja sõit kulges sarnaselt laupäevasele esimesele sõidule. Uskusime, et saame ka siit võidupunktid kirja, kuid alles kaldale jõudes saime teada, et seekord andsid valemid võidu Amservile, kes umbes 30 sekundit pärast meid finišeeris.



Järgmise lühirajasõidu alguses magasime maha selle, et enne hoiatussignaali oli stardiliini lippu kõvasti ümber tõstetud ning tegime lisaks sellele veel mõnede asjaolude kokkulangemisel igati korraliku valestardi. Pärast tagasipöördumist ja uut starti valisime nüüd konkurentide jälitamiseks parema poole, samas kui ülejäänud laevastik vasakut eelistas. Selle taktikaga oli meil õnne, kuna juba esimeseks märgiks suutsime ennast head sõitu teinud Amservi järele teiseks pressida ning seal ka lõpuni püsida, kaotades neile finišis füüsiliselt ainult 5 sekundit. Nagu hiljem selgus, piisas sellest kolmandaks kohaks üllatuslikult Amservi ja meie vahele kerkinud soomlaste Blue Cafe järel. Üldarvestuses läks see sõit aga meie kõige kehvema rajasõiduna mahaviskamisele. Tänud siinkohal veel ka Amservile, kes meile esimeses märgis piisavalt ruumi jättis.

Viimase võistlussõidu start oli meil kõigist senise BOW startidest vaieldamatult kõige parem ja manöövrid sujusid kogu distantsi jooksul samuti peaaegu laitmatult. Nii õnnestuski üpris korraliku edumaaga järjekordne sõiduvõit võtta.



Kokkuvõttes saavutasime niisiis seeriaga 2-1-1-1-2-1 ja 9 punktiga BOW esikoha ning koos sellega ka avamerepurjetamise Soome meistri tiitli. Teise koha sai 19 punktiga Lady Bird ning kolmanda neile kõigest 0,8 punktiga kaotanud Amserv. Neljandaks jäänud Premium kaotas kolmandale kohale samuti 0,8 punktiga ning jäi paraku juba teist nädalavahetust järjest väga napilt esikolmikust välja. Soome meistrivõistluste parim soomlaste meeskond oli seekord viienda kohaga Blue Cafe.


Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar