neljapäev, 1. september 2016

XVI KJK Marinepool kolmapäevaregatt

Ilusamat augustikuu lõpuõhtut annab meenutada: päikeseline, soe ja 5 m/s puhumas läänest. "Ihana" ütleksid selle kohta põhjanaabrid soomlased. Forte tiimil oli täna paari varasema kolmapäevakuga sootuks teine sisemine häälestus. Küllap aitas enesetunnet tõsta eelmisel õhtul kraana nokas rippunud jahi põhjalt konnakarpide maha hööveldamine ja vöörist veeliinilt tehtud habemeajamine. Omajagu põhjust paremaks enesetundeks andis ka sel aastal esmakordselt tekile toodud Northi genu light. Seni olime sel hooajal üritanud pildil püsida Onesaili genuga, aga tundub nii, et kai peal kuuldud ütlus, et parem vana North kui uus Onesail, peab ikka paika. Meeleolu ja motivatsiooni aitas meil lisaks püsikaunitar Aedale tõsta ka Marinepooli Triin.

Kohtunikud olid rajaks pannud loovimise Paljassaare idatoodrini, sealt allatuule otsa Kuuli muna toodrini, mis mõlemad tuli võtta parema poordiga, et siis pooltuules jõesuu lähistel oleva finišini seilata. Kokku tuli pea 10 miiline distants.

Startisime üsna liini keskelt, sellal kui enamus konkurente liini lipupoolset otsa eelistas. Meie plaan oli võimalikult ruttu vasakule halsile pautida ja siis juba pikalt Paljasaare poole krüssata. Korraks linna alla tehtud vahehalss näitas, et oleme õigel teel. Pautisime Premiumile peale ja Olympicule ette ja alla ning krüssasime võimalikult optimaalset kurssi hoides Paljassaare poole. Premiumiga võrreldes oli käik ja kõrgus head ja ka Olympic vajus üha enam meie kiiluvette. Paljassaare idatoodri võtsime Furiosa kannul teisena, Olympic mõned paadipikkused tagapool ja Premium kaugemal kangutamas.
Kuivõrd merel selgus, et meie uuem spinn oli kogemata koju jäänud, pidime kasutama 4 aastat vana purje. Pelgasime, et vaiksemas tuules hakkab Olympicu uus ja krabisev neid paremini kandma, aga õnneks suutsime peale märki kohe paremale halssides leida tuulesoone, mis meid kenasti aitas ja "vennad" Kaalud suutsid ka spinni kenasti töös hoida nii, et Kuuli muna toodriks olime vahet Olympicuga veidi isegi suurendanud.
Viimane pooltuuleots esialgu midagi ei muutnud. Kahtlesime, kas panna spinn üles, või põrutada genuga lõpuni. Kiirus oli kenasti 8,5 sõlme, aga kuivõrd tuul veidi vaikis, tõmbasime oma väikese spinni üles ja sellest oli lõpus abi - venitasime tagant tulijatega vahe pisut suuremaks.
Nii see sõiduvõit siis tuli, 2. kohale tulnud KatariinaII edestasime protokollis 1 minuti ja 12 sekundiga, 3. koha saanud Olympicut 1 minuti ja 33 sekundiga. Reval Cafe kaotas neile omakorda vaid 3 sekundiga ja Premium 8 sekundiga. 6. oli  My Car ja 7. Sugar2, kes jäid seekord juba enam kui 2 minuti kaugusele. Kokkuvõttes hoiame oma grupis liidrikohta napi eduga Sugar 2 ja Olympicu ees.