Esmaspäev, 4. oktoober 2010

Tallinna Meistrivõistlused, 2.-3.10.2010

Laupäeva hommikul Piritale kogunenud purjetajaid tervitas täielik tuulevaikus, nii et kell 11:00 toimuma pidanud start lükati edasi. Kai äärest lahkusime alles siis, kui oli aeg merele saata "Nordea", mis sel kenal pärastlõunal ümbermaailmareisile asus. Teelesaatmise käigus avanenud pilt oli muidugi muljetavaldav, sest nii suurt eskorti pole vist kunagi varem Pirita muulide vahelt korraga välja tulnud.



Saatsime rändureid kuni kolmanda tsentripoini ning pöörasime siis tagasi, kuna tekkinud oli 2-3 m/s tuuleke, mis lubaski kell 14:20 esimese sõidu stardi anda. Olime selleks ajaks vist kuidagi uimased ja loiud, sest start ebaõnnestus täielikult ning kuni esimese alltuuleotsani võisime seega ülejäänud nelja konkurendi ahtreid imetleda. Edasi läks pisut paremaks, saime Amservist ja Lady Birdist siiski füüsiliselt mööda, nii et pärast korrektsiooni läks tabelisse kirja teine koht Amservi järel ning Lady Birdi, soomlaste Xini Freedom-i ning Charisma ees.



Teise sõidu start oli juba oluliselt parem ja nii seilasime poolel võistlusmaal isegi juhtpositsioonil. Teise krüssu lõpuks oli aga ees jälle Xini, kes kõige rohkem merele minnes sealt parema tuule sai. Enne viimast märki võisime loota vähemalt teisele kohale, kuna vahe järgnenud jahiga oli umbes minuti ringis. Siis aga valisime vasaku poole ja saime sellega korraliku laksu, sest paremale muuli poole läinud Amserv ja Lady Bird leidsid sealt parema mineku, finišeerisid kohe meie kannul ja korrektsiooniga läksid ka mööda. Tabelisse niisiis kolmas koht ja päeva kokkuvõttes teine.



Pühapäevane esimene (ja võistluse kolmas) start oli mõnes mõttes kordus eelmise päeva esimesest stardist, nii et õiget hoogu me kohe üles ei saanudki. Erinevalt laupäevast ei läinud aga seekord miski paremaks, head tuult me ei leidnud ja seetõttu pika vahega konkurentide sabas löntsides finišisse jõudsimegi. Minut ja 53 sekundit esimesena lõpuvile kuulnud Charismale kaotades jäime matemaatika tulemusel nendega 4.-5. kohta jagama. Võidu võttis Amserv Lady Birdi ja Xini ees. Ja nagu kogu sellest nöögist oleks muidu olnud veel vähe, kohtusime teisel allatuuleotsal päris korraliku tümpsuga ka kümmekond sentimeetrit allpool veepinda ujunud palgijurakaga ...



Neljas start oli taas päris hea. Lady Bird tegi küll tugeva avalduse võistluse võitmiseks ja purjetas kohe eest minema, aga meil õnnestus kuni lõpuni püsida teisel kohal nii füüsiliselt kui matemaatiliselt. Kolmas oli Xini Amservi ja Charisma ees.



Viienda sõidu start oli kah enam-vähem korralik ja esimeses märgis püsisime veel isegi konkurentsis, siis aga läksime jälle alt poolevalikutega, mille eest saime tabelisse kirja viimase koha. Võidu võttis tõusvas vormis seilanud Lady Bird, Amserv otsustas aga meid ja meie ebaõnne seirata, nii et oli siin sõidus neljas.



Viimase sõidu start polnud jälle selline, millest oleks põhjust järeltulevatele põlvedele rääkida. Et päev oleks "täiuslik", saime peale starti paremale minnes taas ka poole valiku eest sugeda ning edestasime pärast esimest märki ainult Amservi, kes mingil imelikul kombel meile endiselt järgneda otsustas. Nii ka lõpuks jäi, meile siit sõidust neljas ja Amservile viies koht. Võidu võttis Lady Bird, kes sellega ka Tallinna meistriks tuli.




Üldkokkuvõttes kujunes järjestuseks Lady Bird, Amserv, Xini Freedom, Forte ja Charisma. Vahetasime seega eelmise kahe aasta meistritiitlid neljanda koha vastu, kuid lohutasime end samas mõttega, et ei tahagi sellise linna meistrid olla, kus vahepeal on paadimaks kehtestatud ;-) Lisaks tuletas Indrek meelde, et vastavalt levinud seaduspärale peab hooaja jooksul ikka mingi käkk sisse tulema ja küllap siis nüüd oligi meie kord.

Eesti Avamerepurjetamise Karika arvestuses toome aga kolme võiduga neljast võimalikust ikkagi karika Forte peale ära.

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar