Tänane kolmapäevaregatt purjetati sel suvel esmakordselt parajalt priskes purjetuule. Läänekaarte tuul puhus kiirusega 9-11 m/s ja kohtunikud panid distantsiks -2,-8,-2 ja Fo, ehk siis lahtiseletatult Katariina kai - stardiliini parempoolne pöördetähis – Katariina kai ja finiš Pirita jõel. Rõõmu tegi see, et esmakordselt oli meie stardigrupis väljas 4 jahti: lisaks Sylviale olid Fortele konkurentsi pakkumas 2 ülejäänud Eesti X-41 klassi jahti – Premium ja Lätimaalt taas Eesti lipu alla ostetud endine Bering, mis nüüd kannab nime Olympic. Premiumi roolis oli täna maailmameister Mati Sepp ja Olympicut tüüris Tiit Vihul. Olime lahinguks valmis aga juba enne starti tõdesime, et Sylviale on sellise ilmaga raske vastu saada: pikem veeliin ja raskem kere tagavad tugevas tuules ja teravas laines stabiilsema mineku. Ennustus, et tuleb „Kööbi ilm“, pidas paika.Stardiliinil valisime kaatripoolse otsa ja suutsime suhteliselt õigel hetkel ka liinil olla, tõsi küll, meie alltuulepoordist startinud Premium hakkas vaikselt kõrgust trügima ja nii olime mõned minutid peale starti sunnitud tegema vahehalsi mere poole. Tallinna lahel kehtiv reegel soovitab sellise tuulesuunaga hoida linna alla. Esimene krüss andis sellele ka kinnituse: kõige alumisena otse linna poole kurssi hoidnud Sylvia oli ülal märgis praktiliselt koos Premiumiga. Forte pööras allatuult paari paadipikkuse kaugusel, Olympic oli meist mõned paadipikkused tagapool.
Taganttuules püüdsime pagisid ja lainet ning hoidsime rohkem paremale rajapoolele. Sylvia seilas samal ajal otse allatuule märgi suunas, Premium sattus tänu meie eest risti läbi põrutanud reisilaevale sundseisu ja sattus luhvates broachi, mis viis meid vahepeal korraks liidrikohale.Paraku olime sunnitud ootama hetke, mil Premium halsib, sest ise varem halssides oleksime vasakul halsil purjetades paremaga seilavale Premiumile jalgu jäänud. Alltuule pöördetähiseni jõudsime Premiumiga koos sisemise-välimisena. Sylvia võttis märki kohe meie kiiluvees ja pautis esimesena linna poole.Meie saime otsad klaariks ja tegime sama, Premiumil oli silmnähtavalt probleeme ja ta hävis loovimise algul nii kõrguses kui kiiruses.
Teisel loovimisel hoidsime end vasakpoolsesse rajaserva ja kuivõrd ka tuul keeras vasakule, saime konkurentidest napilt ette. Vahehalssi tehes seilasime kenasti Sylvia ja Premiumi eest läbi ja kui tuul korraks paremale lentsis, pautisime taas linna alla ning lipsasime taas Sylvia vööri eest läbi ning pautisime Premiumile ette ning veidi alla. Siis aga pööras tuul veel 15 kraadi edelasse, tekitades meile ja Premiumile ülekrüssu, samal ajal kui Sylvia surus ennast otse märki.Allatuult Pirita poole pöörates oli Sylvia Fortest juba selgelt 5-6 paadipikkusega ees. Forte edu Premiumi suhtes oli aga kasvanud samuti 5-6 paadipikkuse peale.Taganttuules olime kiiremad, vähendasime vahet ja jõel finišeerides hävisime võitjale kõigest 12 sekundit. Ümberarvestusega kärises meie vahe Sylviaga aga kogunisti 3 minuti ja 37 sekundi peale. Premiumit võitsime reaalajas minuti ja paari sekundiga ja distantsi lõpuosas hästi purjetanud Olympicut 1 minuti 18 sekundiga. Ümberarvestuse järel jäime meist paremat palli omavast Premiumist ette 18 sekundiga ja meist kröömi võrra kehvema palliga Olympicust 1 minuti ja 25 sekundiga.Oli põnev ja pingeline sõit, loodame sama ka järgmistest.
Kolmapäevasõitude üldarvestuses rebis Sylvia pärast seekordset võitu Fortest 4 punktiga ette: punkte vastavalt 14 ja 10.
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar