esmaspäev, 26. september 2011

KJK-Delfi XVIII kolmapäevaregatt, 21.09.2011

Viimasest kolmapäevakust kujunes vähemasti Forte ja Premiumi jaoks päris äkiline, nagu Priit ja Premiumi rooli hoidnud Mati omalt poolt blogides juba kirjutavad. Seekord distantsiks pandud 1+6+1+6+Fo rajal tekkis seotud olemise ja teeandmise kohustuse teemal mitmeid lahkarvamusi ning "Protest!" karjuti kokku vähemalt neljal korral. Möllavaid emotsioone ei suutnud jahutada ka vesi, mis pea terve võistluse jooksul purjetajatele taevast pähe sadas.

Esimene "protest" kõlas Forte pealt juba stardiprotseduuri käigus, kus Premium meile piisavalt ruumi ei jätnud. Samas poleks meil olnud ka parima tahtmise juures võimalik kurssi muuta, kuna paremas pardas oli meil lõpuks valestardi teinud Olympic. Nii siis punase protestilipu lehvides esimese märgi poole seilasimegi. Enne märki pidasime veel maha ka korraliku pautimisvõistluse, mis võimaldas nii Olympicul kui Sylvial esikaksikule kõvasti lähemale jõuda, rohkem osalejaid meie grupis seekord polnudki.

Järgnenud spinniotsal Kuuli muna juurde püsis vahe laias laastus muutumatuna, kuni märgis Premiumiga kokku saime, kuna nemad halssisid, aga meie pressisime otse märki välja. Meie meelest oleks Premium nüüd pidanud sisemisena tulnud Fortele ruumi jätma, aga Premiumi meelest vastupidi, nii et "protest" karjuti mõlema jahi pealt korraga. Faktiks jääb aga tõsiasi, et kuna ruumi kumbki jaht ikkagi ei teinud, siis tabasime vööriga kergelt Premiumi paremat poordi natuke nende ahtrist eespool. Kahjustused sellest on õnneks mõlemal poolel väga väikesed.

Järgnenud krüssu alguses purjetasime Premiumil hooga alt läbi, siis veel teadmata, et neil põhja alt läbiolevad brassid hoogu pidurdavad. Seejärel pautis Premium merele, samas kui meie parema mineku lootuses kalda alla hoidusime. Meie taktika aga seekord paraku ei toiminud, nii et teist korda Russalka toodrini jõudes oli Premium jälle mõne paadipikkusega ees.

Kuna teise spinniotsa alguses tegeles Premium mingite jamade klaarimisega, saime neile ahtrisse ning algas kõva lahing selleks, et neist mööda saada, mis küll paraku ei õnnestunud. Viimase ponnistusena üritasime Premiumist teravalt üle luhvata ja nad tulid loomulikult kaasa, siis aga läksid vahetult Forte kõrval olles brouchi, nii et pidime suurema tragöödia ärahoidmiseks samuti äkiliselt üles keerama. Siit siis karjuti Premiumi suunas järjekordne protest. Meie omavahelist madistamist kasutas aga Olympic jälle mõnuga ära ja tuli muudkui lähemale, isegi vaatamata sellele, et neil etapi teisel poolel spinn puruks rebenes. Nagu hiljem selgus, mitte ilma kõrvalise abita, aga tol hetkel polnud meil mahti seda märgata.

Viimase krüssu alguses lendas Premiumil lahti grootpurje soodinurk ja nii purjetasid nad tükk aega finiši poole laperdava groodiga, enne kui selle rehvitud said. Päris valus oli seda tuule käes rapsivat grooti vaadata - meie viiendat hooaega purjetav groot poleks sellist asja ilmselt ühes tükis üle elanud, kuna sel paikasid vist juba rohkem kui purje ennast ja hoiame ausalt öeldes hinge kinni, et see veel käesoleva hooaja lõpuni vastu peaks. Samas ainult genu jõul liikus Premium ikkagi nii kiiresti, et mööda me ei saanud ja korraks tekkis kogunisti uus pautimisvõistlus. Finišis oli esimesena Premium, meie kaotasime neile 11 sekundit ja Olympic meile omakorda 18 sekundit. Ümberarvutuse tulemusena sai Olympic seega esimest korda võidu, teine oli Premium, kolmandaks jõudis neli minutit pärast Olympicut finišeerinud Sylvia ning meie jäime viimaseks.

Vastame siinkohal konkurentide tänusõnadele omalt poolt samuti tänuga tiheda konkurentsi eest, kuid samas jääme siiski endale kindlaks, et kolmapäevakud pole just see võistlus, kus peaks olukordi nii nugade peale ajama.