I SÕIT kulges nagu nööri mööda. Üsna varsti peale
starti olime liidrikohal ja kuivõrd valisime õige rajapoole, ehk hoidsime
Pirita poole, olime avamärgis juba üle 2 minuti teistest ees. Edasi oli lihtne,
nii nagu alati eesolijal – hoia end konkurentide ja ees oleva märgi vahele ja
jälgi tuule pööramisi. Ja Forte edu üha vaikivas tuules muudkui kasvas ja
kasvas ning oli finišis teisena lõpetanud Sylviast ees peaaegu 6 ja pool
minutit.
Sylvia tegi aga avasõidus puhunud vaikses tuules täna
imelist sõitu kõigi kergete ja kiirete vastu, tõestades, et ka raske jahiga
saab õigesti tuulesooni valides nõrgas tuules etteotsa trügida. Kolmandaks tuli meile enam kui 8 minutiga
hävinud Premium, Olympic ja Amserv hävisid juba enam kui 12 minutit.
Seejärel tuul vaikis ja kohtunikud lükkasid järgmise stardi
andmise edasi seniks, kuni tuli tuul. Just siis kui tuul tuli, otsustasid nad
aga uues stardi veelkord edasi lükata ja andsid korralduse kaldale seilata. Uus
eelsignaal I grupile anti kell 16.00. Vahepeale mahtus borś ja õlu Kalevi
Jahtklubi mõnusas restoranis.
II SÕIT, tuult
6-6,5 m/s aga seekord hoopis põhjasuunast (NNW). Distants veidi lühem kui
hommikul, Olympic oli kaldale jäänud.
Stardis hävisime Premiumile ja Amservile ja kuidas me ka ei pingutanud, Amserv libises vaikselt eest. Premiumi saime enne II loovimist kätte ja alltuulemärgis olime ka napilt ees, aga just siis juhtus meil viimase aja kõige suurem puterdamine: enne märki halssides sättis Marko millegipärast poomi uuele halsile üles, selle asemel, et see tekile panna. Samal ajal pidi juba genu üles minema ja äkki olimegi märgist möödas, spinn üleval ja poomi ots vees. Võttis paarkümmend sekundit ja mõned kaotatud paadipikkused enne, kui Forte uuesti krüssikursile saime ja siis oli Amserv juba kaugel ja Premium pikalt ees. Tagantjärele tarkusena tundub, et lisaks sellele, et osa mehi olid uues rollis, jäid ka käsklused hiljaks või õigemini õigeid käsklusi ei kõlanud, loodeti meeste automaatpiloodile aga vööriteki meestel oli automaatpiloot seekord välja lülitatud või siis jalg juhtme peal.
Stardis hävisime Premiumile ja Amservile ja kuidas me ka ei pingutanud, Amserv libises vaikselt eest. Premiumi saime enne II loovimist kätte ja alltuulemärgis olime ka napilt ees, aga just siis juhtus meil viimase aja kõige suurem puterdamine: enne märki halssides sättis Marko millegipärast poomi uuele halsile üles, selle asemel, et see tekile panna. Samal ajal pidi juba genu üles minema ja äkki olimegi märgist möödas, spinn üleval ja poomi ots vees. Võttis paarkümmend sekundit ja mõned kaotatud paadipikkused enne, kui Forte uuesti krüssikursile saime ja siis oli Amserv juba kaugel ja Premium pikalt ees. Tagantjärele tarkusena tundub, et lisaks sellele, et osa mehi olid uues rollis, jäid ka käsklused hiljaks või õigemini õigeid käsklusi ei kõlanud, loodeti meeste automaatpiloodile aga vööriteki meestel oli automaatpiloot seekord välja lülitatud või siis jalg juhtme peal.
III SÕIT, tuult 5
m/s ja suund endiselt NNW. Stardis olime alumised ja tundus, et veame end
kenasti alt üles, ehk siis konkurentidele ette aga paraku jäi pisut puudu ning
üleval olime Amservi ahtris ja Premiumist napilt ees.
Alumises märgis pautisime kohe vasakule ja lootsime parimat
aga vaikivas tuules suutis Amserv oma suure groodiga paremini käiku hoida ja
teistkordselt ülemise pöördetähiseni jõudes olime endiselt Toyota-meeste
tagatulesid seiramas.
Taganttuules halssisime korduvalt, Amserv kenasti kopeerimas
meie manöövreid. Iga korraga saime tänu halsile järgnenud kiirendusele pisut
lähemale aga finiśiliinil oli Amservi edu Forte ees 13 sekundit, millest
võistlusväärtust arvestades võeti maha üksnes sekundike. Premiumit edestasime
42 sekundiga, millest ümberarvestuse järel jäi alles 38 sekundit.
Seega sõiduvõit Amservile, Fortele 2. ja Premiumile 3. koht.
Kolme sõidu kokkuvõttes on esikolmik: Fortel 1., 3., ja 2. koha eest
kokku 6 punkti, 2. Amservi, kellel 5. ja kahe 1. kohaga
punkte 7 ja 3. Premium, punkte 3., 2. ja 3. koha eest kokku 8.
Kuidas teil need kellad nii palju tuult näitavad? St on ilusti kalibreeritud ja kindel, et ongi nii palju tuult? Ma peaks oma tagumikutunnetuse siis paika keerama :-) Olen viimast kolmapäevakut ja tänast keskmiselt 1,5-2m/s-ga alahinnanud.
VastaKustuta