Laupäev, 19. mai 2012

E4 karikavõistlus lühirajal – SEIKO CUP I päev

Stardihetkel keskpäeval ajal puhus tuul tugevusega 4-5 m/s lõunast (SSW). Rada: kaks ringi ja märgid vasakuga. Stardis I grupis lisaks Fortele Premium, Olympic, Amserv ja Sylvia. Plaanis pidada 4 sõitu.

I SÕIT  kulges nagu nööri mööda. Üsna varsti peale starti olime liidrikohal ja kuivõrd valisime õige rajapoole, ehk hoidsime Pirita poole, olime avamärgis juba üle 2 minuti teistest ees. Edasi oli lihtne, nii nagu alati eesolijal – hoia end konkurentide ja ees oleva märgi vahele ja jälgi tuule pööramisi. Ja Forte edu üha vaikivas tuules muudkui kasvas ja kasvas ning oli finišis teisena lõpetanud Sylviast ees peaaegu 6 ja pool minutit.
Sylvia tegi aga avasõidus puhunud vaikses tuules täna imelist sõitu kõigi kergete ja kiirete vastu, tõestades, et ka raske jahiga saab õigesti tuulesooni valides nõrgas tuules etteotsa trügida.  Kolmandaks tuli meile enam kui 8 minutiga hävinud Premium, Olympic ja Amserv hävisid juba enam kui 12 minutit.
Seejärel tuul vaikis ja kohtunikud lükkasid järgmise stardi andmise edasi seniks, kuni tuli tuul. Just siis kui tuul tuli, otsustasid nad aga uues stardi veelkord edasi lükata ja andsid korralduse kaldale seilata. Uus eelsignaal I grupile anti kell 16.00. Vahepeale mahtus borś ja õlu Kalevi Jahtklubi mõnusas restoranis.
II SÕIT, tuult 6-6,5 m/s aga seekord hoopis põhjasuunast (NNW). Distants veidi lühem kui hommikul, Olympic oli kaldale jäänud.
Stardis hävisime Premiumile ja Amservile  ja kuidas me ka ei pingutanud, Amserv libises vaikselt eest. Premiumi saime enne II loovimist kätte ja alltuulemärgis olime ka napilt ees,  aga just siis juhtus meil viimase aja kõige suurem puterdamine: enne märki halssides sättis Marko millegipärast poomi uuele halsile üles, selle asemel, et see tekile panna. Samal ajal pidi juba genu üles minema ja äkki olimegi märgist möödas, spinn üleval ja poomi ots vees. Võttis paarkümmend sekundit  ja mõned kaotatud paadipikkused enne, kui Forte uuesti krüssikursile saime ja siis oli Amserv juba kaugel ja Premium pikalt ees. Tagantjärele tarkusena tundub, et lisaks sellele, et osa mehi olid uues rollis, jäid ka käsklused hiljaks või õigemini õigeid käsklusi ei kõlanud, loodeti meeste automaatpiloodile aga vööriteki meestel oli automaatpiloot seekord välja lülitatud või siis jalg juhtme peal.
Finiśis hävisime Amservile minut ja 20 sekundit, Premiumiga jäi vahet paarkümmend sekundit.
III SÕIT, tuult 5 m/s ja suund endiselt NNW. Stardis olime alumised ja tundus, et veame end kenasti alt üles, ehk siis konkurentidele ette aga paraku jäi pisut puudu ning üleval olime Amservi ahtris ja Premiumist napilt ees. 
Alumises märgis pautisime kohe vasakule ja lootsime parimat aga vaikivas tuules suutis Amserv oma suure groodiga paremini käiku hoida ja teistkordselt ülemise pöördetähiseni jõudes olime endiselt Toyota-meeste tagatulesid seiramas.
Taganttuules halssisime korduvalt, Amserv kenasti kopeerimas meie manöövreid. Iga korraga saime tänu halsile järgnenud kiirendusele pisut lähemale aga finiśiliinil oli Amservi edu Forte ees 13 sekundit, millest võistlusväärtust arvestades võeti maha üksnes sekundike. Premiumit edestasime 42 sekundiga, millest ümberarvestuse järel jäi alles 38 sekundit.
Seega sõiduvõit Amservile, Fortele 2. ja Premiumile 3. koht.
Kolme sõidu kokkuvõttes on esikolmik: Fortel 1., 3., ja 2. koha eest kokku 6 punkti, 2. Amservi, kellel 5. ja kahe 1. kohaga punkte 7 ja 3. Premium, punkte 3., 2. ja 3. koha eest kokku 8.

1 kommentaar:

  1. Kuidas teil need kellad nii palju tuult näitavad? St on ilusti kalibreeritud ja kindel, et ongi nii palju tuult? Ma peaks oma tagumikutunnetuse siis paika keerama :-) Olen viimast kolmapäevakut ja tänast keskmiselt 1,5-2m/s-ga alahinnanud.

    VastaKustuta