esmaspäev, 20. juuli 2009

Muhu Väina regatt, 13.-18. juuli 2009

Selleaastane Muhu Väina regatt on tänaseks juba ajalugu. Forte jaoks on see aga väga ilus ajalugu, kuna meil õnnestus võtta omas klassis regati üldvõit ning seega ka avamerepurjetamises Eesti meistriks tulla. Nüüd siis väike tagasivaade toimunule.

1. etapp, Pärnu - Kihnu

Ilm oli purjetamiseks igati mõnus, nii tuult kui päikest jagus piisavalt. Stardist saime liikuma päris hästi ning kohtunike poolt vastutuult pandud lisamärki jõudsime teisena. Meie ees oli ainult Lexus, mis tegi traditsiooniliselt väga hea stardi. Vahetult meie järel tulid Audi Sport ja Lady Bird, nii et kõik kõvad konkurendid olid kohe algusest peale koos. Teine märk oli Sorgu idapoi ja kolmas Kihnu madala lõunatooder - kuni selleni kulges sõit praktiliselt ühel halsil ning ilma mingite eriliste sündmusteta. Pisut põnevust tekitas ainult see, kas üksinda Kihnu saare alla hoidunud Lexus suudab sealt heal positsioonil välja ujuda, aga nii see tõesti läks. Distantsi lõpuosa purjetati peamiselt spinnakeriga ja esimene etapp oligi ühel pool. Meie tulemuseks teine koht Lexuse järel.

2. etapp, Kihnu - Roomassaare

Sõit algas tihedas konkurentsis Audi Sport ja Lexuse meeskondadega, aga pikal otsal Kihnust Abrukani õnnestus X-41 jahtidel siiski pisut Audi eest ära ujuda. Lexus hoidis positsiooni meist õige napilt eespool. Abrukale lähemale jõudes hakkas tuul keerutama ning seda ära kasutades õnnestus meil liidriks tõusta. Muuhulgas tegime selleks huvitavaid manöövreid, tõmmates spinnakeri allavõtmiseks genu üles ning seejärel võtsime selle kohe uuesti maha. Roomassaare 2. teljepoi juures olime napilt Lexuse ees ning seejärel läks kõvaks krüssamisvõistluseks, mis lõppes Leeltserahu idatoodri juures Lexuse mõnemeetrise eduga. Järgnenud allatuuleotsal Roomassaarde libises Lexus meil õige pisut eest ära, aga siiski mitte nii palju, et ümberarvutuse tulemusel meist ettepoole jääda. Niisiis etapivõit Fortele Lexuse ja Audi Sport ees.

Pikk ots Kihnust Saaremaani võimaldas vahepeal ka suvest ja päikesest rõõmu tunda :-)

3. etapp, Roomassaare - Sõru

Start seekordse Muhu Väina kõige pikemale etapile anti kell 13:00 ning selle pikkuseks oli ettenähtud ca 103 miili. Väga hea stardi tegi Premium ning juba harjumuspäraselt ka Lexus. Kolmekesi koos niimoodi esimese märgi poole liikusimegi - kõrvalt oleks saanud ilusaid pilte, kuidas X-41 jahid kogu ülejäänud laevastiku ees sõidavad. Ebaõnn seiras jahte Lady Bird ja Merion, kes omavahel kõvasti konkureerides kividesse sõitsid - viimane kogunisti nii õnnetult, et pidi etapi pooleli jätma. Mõnisada meetrit enne esimest märki tekkis korralik tuulevaikus, nii et tagantpoolt tulijad libisesid eesolijatele järgi ning suur grupp jahte oli märgis praktiliselt koos. Pärast märgi võtmist tekkis aga õnneks uuesti tuult ning uus olukord leidis endiselt esikoha pärast heitlemas Lexuse, Audi Sport, Premiumi ja Forte meeskonnad.

Kirjurahu madala läänetoodri juures olime praktiliselt koos Lexusega, Audi ja Premium meist pisut tagapool. Sealt edasi võtsid Audi Sport ja Premium suuna Abruka alla, samal ajal kui Lexus, meie ja paljud teised jahid rohkem mere poole hoidsid. Kuivõrd meie olime enam-vähem kõige merepoolsed, saime peagi selle eest ka "karistada" - vaikiv tuul viis meid oluliselt aeglasemalt edasi kui maale lähemal olevaid konkurente ning kõige rohkem maa poole hoidnud Audi Sport ja Premium said päris pikalt eest ära.

Õhtul Kübassaare juurde jõudes vaikis tuul peaaegu täielikult - kuna meie olime selleks ajaks roninud Audist ja Premiumist rohkem maa poole, hakkasime tasapisi neile järele jõudma. Head sõitu tegi Lady Bird, kes meist kõigist veel rohkem maa poolt sõitis, julgelt madalike vahelt läbi navigeerides. Öö hakul olime Premiumist juba mööda saanud ning Audi Sportki käeulatuses. Paatsalu läänepoi võtsimegi paariminutise vahega Audi Sport järel. Sealt suundus Audi rohkem Muhu poole, aga meie püsisime enam-vähem keset väina. Mõnevõrra tõusnud tuul lükkas meid päris hästi edasi, nii et päikesetõus leidis meid juba esikohal, Audi Sport, Premium, Lady Bird ja Lexus pisut tagapool.

Kumari ohupoi ja Hiiu väina laevatee teljepoi võtsime endiselt esimestena ning kõik paistis suurepärane, kuni Kassari ja Triigi vahele jõudes tuul täiesti vaikis. Meie senine edu sulas olematuks, kuna kogu ülejäänud laevastik ujus meile tagant järgi. Nii hakatigi üksteise võidu tuult otsima, kuni lõpuks saime siiski liikuma - meie kõige ees, siis Audi Sport ning siis Premium ja Lexus. Vahed aga olid suhteliselt väikesed.

Enne finišit tegime paraku väikese vea, mis lubas Audi Sport meeskonnal meist ette saada. Kõiki meid üllatas aga venelaste Comme Il Faut, mis ümberarvutuste tulemusel etapivõitjaks tuli. Talle järgnesid Audi Sport, Lady Bird ja Forte, meie tõusime üldarvestuses liidriks.

4. etapp, Sõru - Lehtma

See enam-vähem hästi alanud etapp läks meil lõpuks nii korralikult aia taha, et kapten keelas sellest etapist pikemalt kirjutada :-) Piirdugem siis tõdemusega, et seitsmes koht ning üldkokkuvõttes langesime kolmandaks, ühe punktiga esikohta jagavate Lexuse ja Audi Sport taha.

5. etapp, Lehtma - Dirhami

Start lükati tänu udule ja tuulevaikusele edasi ning anti lõpuks kell 13:20. Väga head sõitu tegi Premium, kes selle etapi lõpuks võitiski. Meie konkureerisime Lexusega, kes küll lõpetas füüsiliselt meist pisut eespool, kuid mitte piisavalt, et pärast aegade korrigeerimist meid edestada. Nii olime saanud teise koha ning üldkokkuvõttes tulnud napi eduga Lexuse ees Muhu Väina regati võitjaks ja seega ka Eesti meistriks. Kokkuvõttes kolmandaks tuli Audi Sport, kellel viimane sõit paraku ebaõnnestus.

Forte pilte Muhu Väina regatist näeb meie pildialbumis.

Asjalikku sisu ja lahedaid videoklippe leiab ka Audi Sport blogis.

2 kommentaari:

1. Palju õnne issi ja kogu Forte Tiim! :)

VastaKustuta
  2. Väga hea ülevaade. Kusjuures tore on hiljem vaadata GPS track'e. Tuleb kogu võistlus meelde. Olge tublid, Jaak