Pühapäev, 12. juuli 2009

Watergate regatt, 10.-11.07.2009

Watergate regatt pidi esialgu startima 9. juulil kell 14:00 ning olema meie võistlusklassis 206 meremiili pikkune. Kuna tuul oli aga maruliselt tugev ning ka prognoos ei lubanud kiiret vaibumislootust, otsustas kohtunikekogu lühendada distantsi 144 miilini ning anda start 10. juuli hommikul kell 8:00. Vahepealse õhtu ja öö veetis enamus meeskonda Paatsalus Kalevi suvekodus, kus mõnusasti grillida, saunatada ja magada saime.

Uueks võistlusdistantsiks oli määratud Sorgu idapoi, Kihnu madala lõunapoi, Kõiguste-Allirahu lõunatooder, Paatsalu läänepoi, siis uuesti Kihnu madala lõunapoi ja Sorgu idapoi ning finiš Pärnu jõel jahtklubi juures. Niisiis punane joon alltoodud pildil.



Pärnu muulide lähedal merel asunud stardi poole asusime sadamast teele kell 7:15 ning jõudsime sinna vägagi napilt - proovisime merele jõudes alles purjestust, kui avastasime, et hoiatuslipud on juba väljas ning stardini jäänud vähem kui neli minutit. Tänu kiirele tegutsemisele võtsime aga lähte suhteliselt hästi, nii et võisime hakata sõidule keskenduma.

Kuni esimese märgini tuli suhteliselt tihedalt vastutuult krüssata ning seda endiselt 12-14 m/s püsinud tuule ja küllaltki tugeva lainetuse tingimustes. Põhiliselt konkureerisime sellel lõigul Audi Sport meeskonnaga, olles kord ees, kord jälle taga. Märki jõudes olime siiski saavutanud pisikese edu nii Audi kui nelja ülejäänud konkurendi ees.




Sorgu idapoist järgmisse märki oli küllaltki vabas tihttuules sõit vasakul halsil. Praktiliselt muutumatuna püsisid nii tuul, lainetus, kui ka meie edu konkurentide ees. Kihnu madala lõunapoi juurde jõudes keerasime nina Saaremaa poole ning tõmbasime üles spinnakeri, millega oli alguses tänu tugevale tuulele ja selle tihedale suunale päris palju kangutamist. Kuna Audi Sport üpris pikka aega miskipärast spinni üles ei tõmmanud, kasvas meie edumaa pidevalt ning täiesti põhjendatult lootsime ka Kõiguste-Allirahu märgis esimesed olla.

Umbes 14:00 paiku vaibus tuul suhteliselt kiiresti ning saime senise kõva ilma riietuse vahetada oluliselt suvisema vormi vastu.



Paraku tõi vaikinud tuul kaasa ka selle, et viimaseid tuuleiile kasutada saanud Audi Sport libises meile kõrvale. Seejärel "seisime võidu" päris tükk aega, kuni otsustasime võtta pisut teravama kursi, et vähemalt natukenegi edasi liikuda, ehkki mitte päris otse märgi suunas. Audi otsustas selle manöövri meie pealt maha viksida. Kuna natukese aja pärast tekkis uuesti tuult, aga juba muutunud ning paraku Audile soodsamast suunast, leidsime ennast olukorras, kus liikusime küll uuesti märgi poole, aga kahjuks juba Audi taga, mis meil pikkamööda eest ära libises. Märgis oli meie vahe umbes kolm minutit ning sealt edasi sõideti jälle spinnakeriga.

Täis tahtmist kaotatud vahe uuesti tagasi teha, asusime seda jõudsalt vähendama ja juba kaugelt enne järgmise märgi juurde jõudmist olimegi Audile peaaegu järgi jõudnud. Kahjuks küll mitte päris mööda, nagu oleksime loomulikult soovinud. Kõik ülejäänud konkurendid olid aga selleks ajaks juba vähemalt paarkümmend minutit tagapool.



Paatsalu läänepoi juurest edasi oleksime tahtnud hoiduda pigem ranniku lähedale, kui et keset merd suunduda. Sellele plaanile tõmbas aga kriipsu peale Audi Sport, kes asus hoolega meie liikumist katma. Nii pidimegi nendega järgemööda võidu pautides väikese match race maha pidama, et nad kannult maha raputada. Seda tegevust kandis ka edu, kuna 22:00 paiku oli vahe meie kasuks juba vähemalt 10 minutit ning Audi siirdus veelgi kaugemale merele, sel ajal kui meie suundusime teisi ranniku lähedusse hoidunud konkurente kontrollima. Enne Audi silmapiirilt kaotamist tegime neist veel pilti ka.



Olles jõudnud sobivale positsioonile seni kolmandana püsinud Beringu suhtes, asusime edasi sõitma eelkõige nendega konkureerimist arvestades. Audi Sport oli meie hinnangul oma võimalused juba päris kindlalt kaotanud. Äärmiselt suur oli aga üllatus, kui öösel ca 00:30 paiku Audi äkki paremalt poolt "kaadrisse" ilmus, muudkui lähemale jõudis ning lõpuks napilt vööri eest läbi sõites meile täpselt "silmaauku" paudi tegi. Ei saa salata, et valitsevaid tuuleolusid ning ka iseenda liikumist arvestades ei tundunud selline asi meile loogiliselt võttes võimalikuna ning kahtlustasime ka "naftapurjede" kasutamist. Aga mida ei saa tõestada, seda pole ka olnud. Ja olles ise igati ausad, pole meil alust ka konkurentide aususes kahelda. Igatahes nüüd pidime hakkama uuesti Audiga võistlema ning omavaheline konkurents viis meid aina rohkem mere keskele. Kuivõrd tuul muudkui pöördus ja puhus ikka aina otse märgi suunast, pidime sõitma justkui ringjoont mööda, ilma oluliselt märgile lähemale saamata. Samas oli Audi meist tuule suhtes eespool, nii et kõikvõimalikud tuulepuhangud ja suunamuutused said nad varem kätte, libisedes nii meist kuuvalguses aina enam eest ära.



Omavahelises konkurentsis kaotasime silmist need jahid, mis eelistasid ranniku äärest liikuda. Nii selguski varahommikul kurb tõsiasi, et Bering, Premium ja isegi Lady Bird on meist lootuselt kaugel ees. Lady Birdiga olime õhtul kohtunud, kui Paatsalu märgist edasi sõitsime ja nemad alles sinna teel olid - vahe oli siis umbes 1,5 tundi ... Ehk siis see tuule pööramine, mis meile ja Audi Spordile pidevalt vastu keeras, oli teistele jahtidele selgelt kasulik ning võimaldas neil senikaotatu tasa teha ja kuhjaga enda kasuks edu tekitada. Meie poolt kulutatud 10 tundi märkidevahelise 30 miili läbimiseks ei kannata mingit kriitikat ...

Kihnu lõunapoist edasi kujunes sõit meie jaoks pigem kruisimiseks, kuna võita või kaotada polnud õigupoolest enam midagi. Meie taga oli ainult Tuule, aga seda juba igati ohutus kauguses. Pärast Sorgu idapoid tegime veel korra proovi Lady Birdi ja Audiga vahet vähendada, aga midagi märgatavat peale sisemise võistlusvaimu hoidmise me sellega ei saavutanud. Kokkuvõttes oli pingerida seekord Bering, Premium, Lady Bird, Audi Sport, Forte, Tuule ja Katariina II, mis juba enne starti eespurje katki tegi. On päris selge, et viies koht on meie jaoks pettumus ja selle järele me kindlasti ei läinud. Lõpetuseks lohutasime ennast mõttega, et taolisel alkoholitootja poolt mahitatud spordiüritusel ei tahagi me paremat kohta saada ;-)

Alltoodud piltidel on meie poolt läbitud trajektoor - tehnilistest võimalustest tingituna on see kuupäevade kaupa: esimesel pildil 10. juuli ja teisel pildil 11. juuli. Kokku 170.36 miili ning 27 tundi ja 19 minutit. Päevselge, et nii miile kui tunde on liiga palju. Ühtlasi on väga selgelt näha, kuidas 10. juuli viimastel tundidel kindlalt ranniku poole hoitud kurss pärast 11. juuli esimesel tunnil Audiga kohtumist räigelt merele kisub.




Ahjaa - Audi Sport blogis olev lugu sellest, kuidas nad alates stardist pidevalt oma edumaad suurendasid, ei vasta just päriselt tõele ... :-)
Ja siin ka Premiumi jutt Watergate regatist.

4 kommentaari:

  1. Tänud vihje eest "naftapurjedele". Väike vihje, kommentaariga, et tõestusmaterjali pole... Aitäh selle eest.

    Mis puudutab meie edumaa suurendamisesse, siis just nii oli. Nagu ka blogis öeldud, võistlesime vaid omavahel, kõik ülejäänud olid jäänud igas märgis üha rohkem tahapoole. Aga nagu vihjasite, et teist ikka ilma diislita mööda ei ole võimalik saada....

    VastaKustuta
  2. Vabanda, Jaak, aga omateada pole me Sulle liiga teinud. Öeldes, et "kahtlustasime", ei öelnud me, et "süüdistame" - kuidas muidu oleksime pidanud suhtuma olukorda, kus pidevalt enam-vähem 140 kraadi alt puhunud tuulega sõites ilmub meie teele äkki jaht, mis täpselt sama tuule suunda arvestades oleks pidanud otse vastu tuult rammima, et meile ette jõuda ... vaata kasvõi meie teekonna pilti ja pane sinna see 140-kraadine tuule suund lisaks. Küllap teil siis vedas ja oligi mingi teine tuul, sestap ei süüdistagi.

    Mis edumaasse puutub, siis teie blogis on sõna-sõnalt kirjas (tsitaat): "Mis seal salata, kõik manöövrid õnnestusid, meeskond oli eriti hea ning kasvatasime pidevalt edumaad oma peamistest konkurentidest. Esimene Sorgu märk, teine Kihnu madala märk, kolmas Kõiguste -- edumaa muudkui suurenes". Ajalooliselt täpne olles võtsime siiski meie kaks esimest märki liidrina. Ei saa muidugi välistada, et te Fortet "peamiste konkurentide" hulka ei arva :-)

    Ausõna - me ei taha kedagi poriga loopida, vaid paneme kirja seda, kuidas meie vaatevinklist asjad tunduvad. See pole aga mingi absoluutne tõde, nii et võiksime olla ikka sõbrad edasi. Nothing personal, nagu öeldakse.

    VastaKustuta
  3. Eriti ägedad avaldused ikka Forte meestel!

    VastaKustuta
  4. Ma elu sees ei kahtleks Audi Sporti mootoriga sõidus!!!

    VastaKustuta