Reede, 31. juuli 2009

Baltic Offshore Week, 26.-30.07.2009

Seekordne BOW toimus Hankos, kuhu asusime teele 26. juuli õhtul umbes 22:15 paiku. Ilm oli ilus, tuul vaikne ning meri sile ja nii sõitsimegi mootori abil üle ca 8 tunniga. Esmaspäeva hommikupoolik kulus magamisele, erinevatele pisitoimetustele ning õhtul startivaks sõiduks ettevalmistumisele. Kõik põhilised konkurendid avamerepurjetamise Eesti karika arvestuses olid kohal, välja arvatud X-41 Lexus, keda "asendas" samuti Lexus - antud juhul siis aga hoopis soomlaste Grand Soleil 42R võistlustiim.

Esimene sõit, offshore

Meie grupi start BOW offshore sõidule anti 27. juulil kell 18:20 ning ees ootas vähemalt 128 miili pikkune võidusõit, mis tõi meid Osmussaare külje alla Nygrundi madala juurde, siis Hiiumaast põhjas olevale Glotovi madalale ning sealt juba Soome rannikul asuvate meremärkide kaudu Hankosse tagasi.

Esimene ots Nygrundi madalale ei läinud meil üldse hästi, kuna tuul oli parasjagu niisugusest suunast, et genoaga polnud hea sõita ja meil kaasas olnud spinnakeriga polnud samuti hea sõita. Nii me neid siis päris mitu korda omavahel vahetasimegi. Genuga sõit oli rahulikum, aga kiiruses kaotasime vähemalt pool sõlme, spinniga sõitsime küll kiiremini, aga kohati oli päris kõvasti kangutamist, kuna ründenurk kõikus 60 kraadist nii ühele kui teisele poole. Nii jäimegi oludele palju kohasemaid purjeid omanud liidritest paraku päris kaugele maha - Lexus sõitis kogu laevastikul pikalt eest ära, tema järel võtsid Nygrundi N märki Lady Bird ja Audi Sport ning seejärel Premium ja meie.



Mõni hetk pärast Nygrundi märki olime jõudnud Premiumiga kõrvuti ning seejärel sõitsime neil alt ära, hoidudes Osmussaare külje alla. Seal tegime Forte peal seni suhteliselt vähe harrastatud manöövri, vahetades käigu pealt genoa 1 genoa light vastu, mis meile pisut nõrgenevas tuules paremat käiku andis.



Kuivõrd Lexus, Audi Sport ja Lady Bird olid meist endiselt kaugel ees, polnud meil mõtet nende sabas üle mere märgile sõita, vaid hakkasime hoidma hoopis Hiiumaa poole, lootuses kätte saada ilmaprognoosis ennustatud tuule pööramine, mis pidanuks meil aitama eesolijatest paremini märgini jõuda. Ja nii see ka tõepoolest läks - öösel ca 2:15 paiku keeras tuul nii palju, et lubas meil Hiiumaa külje alt ühel halsil otse märgini sõita. Paraku keeras tuul isegi rohkem, kui meile vaja oleks olnud, kuna nii said ka mere poole hoidunud Lexus ja Audi Sport ikkagi märgi peale sõita. Kõvasti kaotasid aga Lady Bird ja ka Premium, kes meist Glotovi N märgis juba pikalt tahapoole olid jäänud. Märgi võtsime kell 5:15, olles umbes 3 minutit Audi Sportist tagapool. Edasi läks spinnakeriga sõit otse päikese suunas.



Kätte jõudnud spinnakerisõit oli umbes 40 miili pikkune. Esimese kümnekonna miili järel olime jõudnud Audi Sporti kannule ning siis sõitsime neist lihtsalt mööda. Võimalik, et siinjuures mängis lisaks paremale käigule rolli ka meeskonnavaim, kuna meil oli enamus mehi endiselt ametis, samal ajal kui Audi pardal oli näha ainult kolme meest ning ülejäänud tõenäoliselt puhkasid kajutis.



Järgmises märgis olime Lexusest endiselt pikalt maas, aga seevastu Audi ees kasvatanud edu ca kolmele minutile. Järgnenud vabas krüssus saime seda isegi pisut juurde, ehkki lõigu pikkus oli "kõigest" viis miili. Viimases märgis tõmbasime uuesti spinni üles ning siis oli jäänud juba viis miili finišini. Vahet Audiga mõõtsime seal umbes neli ja pool minutit, millest meie arvestuste kohaselt oleks pidanud teiseks kohaks igati piisama. Esialgsete tulemuste kohaselt nii oligi - Lexus esimene, Forte teine ja Audi Sport kolmas. Läksime rahulikult hotelli magama ja suur oli meie üllatus, kui õhtul sadamasse tagasi tulles leidsime ennast hoopis kolmandalt kohalt - Soomes (või vähemasti sellel võistlusel) kasutatav "matemaatika" aegade korrigeerimiseks erineb nimelt sellest, mis meil siin Eestis tavaliselt kasutusel on, nii et esialgne umbes 40 sekundine edu Audi Sport ees vahetus umbes nelja ja poole minutiseks kaotuseks. Asja veel pisut lähemalt uurides hakkas meile tunduma, et X-41 tüüpi jahtidel pole sellise matemaatika puhul isegi üldse mingit võimalust mõnda sõitu võita. Sellegipoolest otsustasime aga ka edaspidi anda endast parima, et kätt südamele pannes vähemasti iseenda ees piinlik ei oleks.

Siiralt kahju on Lady Bird võistkonnast, kes pärast umbes 140 miili läbimist ja rohkem kui 12 tundi võidusõitu eksisid navigeerimisega ning jätsid finiši võtmata, mille tulemuseks protokollis on DNF (Did Not Finish). Üks konkurent Eesti avamerepurjetamise karikale oli sellega praktiliselt mängust väljas, aga sellist väljalangemist ei sooviks tõepoolest isegi mitte kõige vihasemale vaenlasele.




Teine sõit, esimene lühirada

Kõik lühirajasõidud toimusid alltoodud distantsi kohaselt, meie grupp pidi seda läbima kolm ringi. Esimene märk pannakse alati võimalikult vastutuult, nagu ikka. Sestap sõidetakse esimesse märki loovides, esimesest teiseni on meeskonnale antud pisut "armuaega" spinni valmispanekuks ning teisest kolmandasse sõidetakse allatuult spinnakeri abil.



Stardist saime väga hästi minema, jäädes ainult pisut Lexusest maha. Esimese ringi kolmandasse märki jõudsime praktiliselt kõrvuti, aga siis tegime manööverdamisel vea, nii et meie kõrval olnud Lexus ähvardas meid protestiga. Oma viga tunnistades tegime 360-kraadise pöörde, jätkates pärast seda aga endiselt füüsiliselt teisel kohal, võttes nii ka lõpuks finiši. Hilisema ümberarvutuse tulemusena saime sellel etapil kolmanda koha Lexuse ja kõiki üllatanud soomlaste Blue Cafe järel, kaotades neile küll kõigest seitsme sekundiga. Täienenud meeskonnaga Premium oli neljas ja Lady Bird viies. Audi Sport pidi purunenud grootvalli tõttu selle sõidu paraku pooleli jätma, enne kui see õieti alatagi oli jõudnud.

Kolmas sõit, teine lühirada

Teisest lühirajasõidust kujunes kokkuvõttes päris kõva "kirgede torm", kuna merel oli kisa-kära ja pärast kaldalejõudmist proteste päris parasjagu. Meie nendes õnneks mitte kuidagi osalised ei olnud - nägime ainult eemalt, kuidas Premium ja Lexus omavahel spinnakeridega külg-külje kõrval sõites peaaegu kokku puutusid ning nii enne kui pärast seda vastastikku tihedalt manöövreid sooritasid. Lisaks sekkus nende omavahelisse kemplusse ka Lady Bird, kes samuti Premiumi vastu protesti(de)ga esines. Ehkki finišeerisime füüsiliselt teisena, jäi meie tulemuseks sellel etapil kõigest viies koht, kuna soomlaste matemaatika tegi jälle oma töö.



Neljas sõit, coastal race (rannikusõit)

Antud etapp oli umbes 13,5 miili pikkune edasi-tagasi võistlus rannikuäärsete märkide vahel. Stardist said enam-vähem kõik jahid hästi liikuma ja nii olimegi pärast esimese märgi võtmist ning poolel teel alumisse märki praktiliselt kõik kõrvuti - Audi Sport, Lexus ja Lady Bird meist vasakul ning Premium paremal pool. Viiest kõvast konkurendist mõnisada meetrit eespool tavalist puhkepäevasõitu teinud soome jahi peal võis inimestel lausa hirm peale tulla, et neile sellise armaada poolt hirmsa hooga selga sõidetakse :-)




Tihedat rebimist jätkus kuni märgini, mis meil õnnestus võtta esimesena. Seejärel tuli tihttuule kurssidel sõita kuni lõpuni. Head tööd tegi Premium, kellel läks korda meist pisut ette rebida, paar paadipikkust Fortest tagapool oli finišis Lexus. Samas oli ka käesolevas sõidus esitatud päris mitu protesti, mis koos eelmise sõidu protestidega lahenesid lõpuks nii, et Premium diskvalifitseeriti osalise meeskonnaga sõidu eest offshore võistlusel ning vale manöövri eest käesolnud rannikusõidul. Seega olid ka nemad Eesti karika arvestuses praktiliselt mängust väljas ja meie ainsaks tõsiseks konkurendiks sellele jäänud Audi Sport. Meie tulemuseks käesolevalt etapilt oli teine koht Lexuse järel ja Audi Sport ees.

Siin ka sigri-migri, mille 29. juuli võistluste käigus tekitasime:



Viies sõit, kolmas lühirada

Heitlesime tõsiselt Lexuse meeskonnaga ning olime füüsiliselt finišis esimesena. Paraku andis matemaatika meile siiski teise koha Lexuse järel ja Audi Sport ees.

Kuues sõit, neljas lühirada

Peale starti tegi väga hea manöövri Audi Sport, kes ülejäänud võistlejatest erinevalt paremale hoidudes sai sealt kätte kena tuule, mille toel juba esimeses märgis teistest pikalt eest ära oli. Meie hoidsime teist kohta ning jälgisime, kuidas Lexus ja Premium praktiliselt kogu sõidu vältel omavahel tihedat match-race'i pidasid. Kolmandal ringil hakkas tunduma, et jõuame siiski Audi Sportile lähemale ja nii see ka oli - viimasel allatuuleotsal õnnestus meil mitte ainult järele jõuda, vaid ka mööda saada. Allesjäänud distantsi jooksul suutsime vahet veel niipalju suurendada, et ümberarvutuse tulemusel edestasime Audit finišis nelja sekundiga ning võtsime lõpuks ometi ka ühe etapivõidu. Ühtlasi olime selle võiduga saanud Lexuse järel ja väga napi eduga Audi Sport ees teise koha BOW arvestuses, mis annab meile veel napima eduga ka käesoleva aasta Avamerepurjetamise Eesti Karika. Ütle veel, et ainult F1 on tuhandike mäng - kõiki Eesti Karika arvestuses läbitud miile kokku arvestades on 4 sekundit ikka väga ja väga väike edu ...

Siinkohal ka viimase päeva "muster", äkki keegi tahab selle näiteks kampsuniks kududa :-)



Tagasiteele asusime ilma auhinnatseremooniat ära ootamata, et veel enam-vähem normaalsel ajal kodusadamasse jõuda. Nii ka läks, umbes 00:30 kinnitasime otsad Kalevi Jahtklubis. Tee peal toimus nii mereteemaline käsitööring kui ka suuremat sorti tekipesu, nii et isegi üks hari pidi sellele lõpuks alla vanduma :-)



Lõpetuseks suurimad tänud meie pöidlahoidjatele! Siit ja sealt on kuulda, et nii meie blogi kui ka tracki jälgitakse küllaltki suure huviga - see annab lootust, et me ei tee neid asjata. Aitäh ja siirad tänud veelkord! Ühtlasi ka suured tänud ja kiidusõnad kõigile konkurentidele - on tore, et kuigi merel käib tõsine heitlus, saame kaldal omavahel hästi ja sõbralikult läbi. Aitäh!

Kolmapäeval (5. augustil) kell 18:30 sõidame jälle.

1 kommentaar:

  1. GirlPower kiidab meeskonda ja tänab kampsunimustrite eest :)

    VastaKustuta