esmaspäev, 16. august 2010

Ruhnu regatt, 14.08.2010

Forte jõudis Norrast tagasi kolmapäeva õhtul ning jäi Roomassaare sadamasse ootama, et saaksime sealt paar päeva hiljem Ruhnu regatile purjetada. Reedel kella 15 paiku hakkasimegi liikuma ning ca 6 tunniga jõudsime Ringsu sadamasse, mille lähistel toimus laupäeval järjekordne Eesti Avamerepurjetamise Karika osavõistlus. Plaanis oli kolm võistlussõitu vastutuule-allatuule rajal, millest kokkuvõttes õnnestus vaibuva tuule tõttu pidada kaks.

Esimene sõit

Kuna kõigi nelja grupi peale oli osalemas vaid 17 jahti, otsustati kõikide võistlusklasside stardid anda korraga. Meie grupis osalesid veel Amserv, Tuule ja Katariina II. Kuna Forte põhitiimist oli kohal ainult kuus meest, palusime omale võistluste ajaks appi Kadri sõbraliku meeskonna.

Sõit ise kulges päris sündmustevaeselt: saime kohe stardist päris korraliku edu ja konkurente kontrollides hoidsime seda kuni lõpuni, võttes võidu Amservi ja Katariina II ees. Võistlus kestis ca 45 minutit ning seejärel algas pikem ootamine, et kõik jahid enne järgmist starti kenasti finišisse jõuaksid.

Teine sõit

Jäime starti umbes 30 sekundit hiljaks, kuna tuule suuna muutuse tõttu otsustasime tulla stardiliini poi juurest ära ning pigem kaatri juurest rajale asuda. See valik õigustas ennast praktiliselt kohe, sest juba mõne minuti pärast olimegi jõudnud kogu laevastiku etteotsa ja edasi kulges sõit täpselt sama sündmustevaeselt kui esimenegi. Amserv oli ka selles sõidus teine, Tuule seekord kolmas.

Kuna tuul oli teise sõidu lõpuks juba päris vaikne, jäeti kolmas sõit ära ja võistlejad saadeti kaldale. Natuke aega oli seal veel lahtine, kas ehk tullakse merele tagasi või mitte, aga seda siiski ei tehtud. Nii jäigi Ruhnu regati lõplikuks paremusjärjestuseks meie grupis Forte, Amserv, Tuule ja Katariina II. Siin ka Delfi artikkel Ruhnu regatist.

Ca 15:20 paiku hakkasime Ruhnust tulema ja pühapäeval kell 11 kinnitasime otsad kodusadamas. Järgmiseks võistluseks on KJK seeriavõistlus eeloleval kolmapäeval.