neljapäev, 5. august 2010

X-41 MAAILMAMEISTRIVÕISTLUSTE AVAPÄEV 04. AUGUST 2010

Norra sadamalinnas Arendalis algasid täna X-41 jahiklassi maailmameistrivõistlused. Forte alustas regatti meeskonnaga kuhu kuuluvad lisaks roolimees Jaak Jõgile Tammo Otsasoo, Indrek Lepp, Priit Puppart, Veiko Sepp, Ando Raud, Andres Haavel, Karl Kolk, Marko Nüüd ja Kalev Vapper. Meeskonna kogukaal 822 kg ja purjetamisstaaź kokku aukartustäratavad 301 aastat.
Koduvetes seilavatele norralastele pakuvad lisaks kolmele Eesti jahile (Forte, Technonicol ja Premium) konkurentsi veel taanlased, rootslased, soomlased ja lätlased. Kokku osaleb võistlustel 15 10-mehelist meeskonda.

Täna parajas 7-10 m puhuvas purjetuules peetud kolmes avasõidus suutis Forte olla igati edukas saavutades 2., 3. ja 4. Koha. Kokku läks punktitabelisse kirja 9 punkti ja kuivõrd kahes avasõidus võidu võtnud Technonicol oli päeva viimases sõidus alles 6., on teisel kohal oleva Forte kaotus Eesti-Vene segatiimile vaid 1. punkt. Kolmandat kohta hoiab avapäeva viimase sõidu võitnud soomlaste Nicole4, kes lisaks esikohale sai tabelisse 8. Ja 4. Koha ning on kokku kogunud 14 punkti edestades norralaste parimat jahti Lexington kahe punktiga.

Kuivõrd homme on regatt ja taastumisaeg napp, üritan lühidalt kommenteerida kolme avasõitu:
I SÕIT
Forte startis liini vasakpoolsest otsast ja suutis end suhteliselt kiiresti vabasse vette seilata. Ülemise pöördetähiseni jõudsime 3-ndana Technonicoli ja ühe norralase kannul. Teisel ringil suutsid mõmmid oma edu kenasti hoida ja kasvatada. Meie madistasime norralastega 2.-4. koha pärast. Õnnestunud allatuuleots ja õigeaegselt finišile tehtud paut tagasid meile 2. Koha norralaste Team Gran Seli ja Lexingtoni.
II SÕIT
Kuivõrd meil ei õnnestunud end selge märgi eelisega stardiliinil vabasse vette manööverdada, tuli kogu paremal halsil tulev fliit läbi lasta ja vasakul halsil laeva juurest rajale minna. Samas segasid märgi juurest startinud jahid üksteist sedavõrd, et tegime stardis ära antud paar paadipikkust juba loovimise keskpaigaks tasa. Ülemises pöördemärgis olime taas esikolmikus ja taas juhtis Technonicol.
Teiselt loovimiselt tulles olime üsna koos norralaste jahtidega Tarpon ja Lexington ning kaugel ei olnud ka soomlaste Nicole4. Õnnestunud alltuuleots parandas meie positsiooni aga lühike finiśikrüss ei olnud piisav ja Tarpon lõpetas napilt meie ees.
III SÕIT
Seekord startisime liini keskelt aga ei saanud kohe vabasse vette ning olime sunnitud tegema mõned vahepaudid. Ülemiseks pöördetähiseks olime taas kenasti liidergrupis ja nagu ikka Technonicoliga koos aga seekord paraku kusagil 6.-7. Positsioonil. Rõõmu tegi see, et allatuule seilates õnnestus Technonicoli supersiledast paadist mööda libiseda, rääkimata norralastest. Teise loovimise keskel tundus, et hakkame liginema juba ka seda sõitu algusest peale dikteerinud Nicole4-le aga siis surus Lexington meid merele minema ja kui me märgile pautisime ja enda meelest juba pea, et liidrikohal olime, selgus meie ca15-kraadine ülekrüss. Sõlm kiirema käiguga märki „lohistades“ olime ühtäkki taas norralaste ja Technonicoli sabas 6. Õnneks olime taganttuules seekord tõesti üle platsi poisid ja alumiseks pöördetähiseks olid meist ette jäänud veel vaid soomlane ja kaks norralast. Technonicol võttis meiega samaaegselt paremat alltuuletähist, meie halsiga vasakpoolset. Lühike finiśikrüss kohtunike laeva juurde tõi meid Nicole4, norralaste X-Effecti ja napi sekundiga Team Gran seili järel finišisse 4-ndana. Technonicol oli sunnitud aga alla vanduma aga ka norralaste Starfishile ning jäi sedapuhku 6.. Tõe huvides olgu öeldud, et esimese alltuuleotsa lõpus ühest poordist teise ümber tõstetud genu külge kehvalt seotud soodid läksid neile selles sõidus topeltkalliks maksma.
Kolme avasõidu kokkuvõttena tõdesime, et jaht oli hääles, käiku jagus ja meeskond toimis, seega oleme valmis järgmisteks MM-päevadeks.