Neljapäev, 26. august 2010

KJK Delfi XII kolmapäevaregatt, 25.08.2010

Terve päeva jooksul oli ilmataat lasknud läbi päris jämeda sõela vihmahoogudel maa poole tormata, kuid õhtuse seeriavõistluse ajaks jäi kuiv pidama ning isegi päike sai pilvenurga tagant välja piiluda. Lõunakaares pendeldanud tuul puhus kiirusega ca 5 m/s ja kohati vähemgi, nii et valitses igati mõõdukas purjetamisilm. Võistlusdistantsiks panid kohtunikud 1-6-2-Fo, ehk Russalka läänetooder, "Kuuli muna", Katariina kai ja siis finiš olümpiatule juures. Selline valik tundus mõnevõrra kummaline, kuna märkide 1 ja 6 vahel oleks ju saanud teha kaks vastutuule-allatuule ringi, mis sportlikus mõttes oluliselt huvitavam selmet nüüd Kuuli muna juurest Katariina kaini ja sealt koju lihtsalt ühel halsil trammi sõita.



Start oli seekord kõigil meie grupi jahtidel enam-vähem võrdne, nii et olulist eelist selle käigus keegi ei saavutanud. Küll aga said eelise need jahid, mis pärast starti maa poole suundusid, ehk siis Premium ja Ladybird. Merion ja Sylvia läksid pisut rohkem merele ning meie omakorda hoidsime keskele. Saime paar korda päris korralikult tuule käest tüssata, kui õhuvoogude muutunud suuna tõttu paudi tegime, aga siis tuul tagasi pööras ja pidime ka paudi tagasi tegema. Kokku sai paute teel esimesse märki kaheksa.



Russalka märgi võtsime mõne paadipikkuse võrra Premiumile kaotades ning vahetult Ladybirdi ees. Spinnakeri heiskamisel tekkis üle hulga aja päris korralik jama, kui see keerud sisse võttis ning pidime nendest lahtisaamiseks spinni alla tagasi laskma. Ladybird õnneks küll mööda ei saanud, kuid Premium libises kindlasti mõnevõrra eest ära. Kulus vast umbes minut, enne kui spinnakeri korralikult üles saime ja võisime asuda liidrit jälitama. Merivälja külje alla jõudes tegime päris mitu halssi ja jõudsimegi nende abil korraks Premiumile üpris lähedale, kuid siis said nad kalda poolt taas parema tuule ja tegid vahepeal kaotatu uuesti tagasi.



"Kuuli muna" märgis toimus Forte peal järjekordne "jama". Olime märgile lähenedes päris lühikese aja jooksul genu ühelt poolt teisele viinud ja siis jälle tagasi toonud, tehes samal ajal ka halsse - ilmselt seetõttu juhtuski nii, et genu esiliik ei saanud korralikult vöörstaagi soonde sätitud, vaid lipsas sealt välja ja genu hakkas ülestõmbamise hetkel pigem spinnakeri kombel topi poole liikuma. Nii loomulikult purjetada ei saa ja sestap tuli genu alla tagasi - kuna aga sel hetkel olime juba praktiliselt märki jõudnud, võtsime kärmelt spinnipoomi maha ning seejärel läks juba genu üles ja spinn alla praktiliselt samaaegselt. Jaht oli vöörist ahtrini kibekiiresti vehkivaid käsi täis, kuid väga palju aega me selle segaduse tõttu vast ei kaotanudki - mõne hetke sõitsime küll ilma ühegi eespurjeta, kuid märgis oli genu siiski juba üleval ja veel natukese aja pärast ka korralikult pingutatud. Mingisuguseid sekundeid me kindlasti hävisime, aga raske öelda, kuipalju just. Edasi läks trammisõit Katariina kai poole, nagu eespool öeldud.



Katariina kai idapoi juures kaotasime Premiumile 45 sekundit ja edestasime Ladybirdi omakorda 50 sekundiga, suurt vahede muutust polnud oodata ka järgneval lõigul finišini. Sellegipoolest saime lõpujooneks kümmekond sekundit Premiumile lähemale ja vahe Ladybirdiga kasvas isegi üle kahe minuti, korrektsiooni järel jäi aga järjestus ikkagi samaks, mis ta füüsiliselt oli: Premium, Forte, Ladybird, Merion, Sylvia ja Tormilind. Tubli töö, Premium!

Järgmine võidusõit on taas nädala pärast. Vastavalt võistlusreeglitele nihkub start alates septembrist tund aega varasemaks, nii et meie grupi esimene hoiatussignaal antakse kell 17:30.

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar